این روزنامه به نقل از دو مسئول اسرائیلی نوشت: به رغم آن که این 40 هزار مبارز از نیروهای نخبه نیستند اما اوضاع بسیار نگران کننده است.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، روزنامه هاآرتص اسرائیل نوشت که ارتش اسرائیل با نگرانی شدید ورود نزدیک به 40 هزار مبارز از سوریه، عراق و یمن به جولان را دنبال می کند. این مبارزان منتظر دستور سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله برای ورود به جنگ هستند.

این روزنامه به نقل از دو مسئول اسرائیلی نوشت: به رغم آن که این 40 هزار مبارز از نیروهای نخبه نیستند اما اوضاع بسیار نگران کننده است. 

یک منبع امنیتی بلندپایه اسرائیلی در ادعاهایی به روزنامه هآرتص گفت: حضور این مبارزان بسیار خطرناک است و این رژیم در سوریه دخالت خواهد کرد تا به بشار اسد رئیس جمهور سوریه این مساله را روشن کند که وجود این مبارزان را در این مکان نمی پذیرد.

این منبع افزود: اسرائیل در بحبوحه جنگی است که ممکن است تبدیل به یک جنگ منطقه ای وسیعی شود.

این روزنامه همچنین ارزیابی های نهادهای امنیتی اسرائیلی را منتشر کرد و نوشت که توان نظامی حزب الله عرصه دریایی و آب های اقتصادی اسرائیل را تهدید می کند.

یک منبع امنیتی اسرائیلی گفت که حزب الله هنوز بیش از 100 هزار موشک برای حمله به اسرائیل دارد و نباید قدرت موشکی حزب الله را دست کم گرفت.

این روزنامه همچنین  نوشت  برخی مسئولان امنیتی تصمیمات فرماندهان نظامی و رهبران سیاسی برای جدایی ساختگی میان دو جبهه جنوبی و شمالی را مورد انتقاد قرار دادند و این انتقاد مربوط به این تصور است که فشار بر حزب الله منجر به کسب دستاورد در غزه می شود.

این مسئولان گفتند که فشار بر حزب الله روشن کرده است که اسرائیل از تلاش برای ساقط کردن حماس در غزه و بازگرداندن اسیران دست کشیده است.

این روزنامه نوشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در رایزنی های امنیتی اخیر تغییری در تصورش درباره رخدادها در غزه نشان داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.