ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروی هوایی این رژیم موج جدیدی از حملات هوایی به لبنان را آغاز کرد.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، رادیو ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروی هوایی این رژیم موج جدیدی از حملات هوایی به لبنان را آغاز کرد.

در همین حال، روزنامه اسرائیل هیوم نوشت که برخی مسئولان در شورای وزراتی این رژیم گفتند که اسرائیل به دنبال جنگ فراگیر نیست و کانال سیاسی همچنان باز است.

در همین حال، به گزارش العالم، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هدف از حملات گسترده این رژیم به مناطقی در جنوب لبنان، که روزهای خونینی را برای این کشور رقم زده است، توجیه کرد.

کانال 12 تلویزیون عبری‌زبان گزارش داد: "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر اسرائیل شب گذشته به کابینه کوچک خود اطلاع داده که فشار نظامی بر "سیدحسن نصرالله" دبیرکل حزب‌الله لبنان ممکن است به سمت دستیابی به توافق تبادل اسرا( در غزه)‌ سوق داده شود.

این کانال عبری خاطرنشان کرد نتانیاهو به کابینه اطلاع داد که هدف اسرائیل قطع ارتباط بین جبهه لبنان و جبهه غزه است.

این در حالی است که "آموس هوکشتاین" فرستاده ویژه دولت آمریکا که اواخر ماه گذشته به تل‌آویو سفر کرده بود ، در دیدار با مقامات صهیونیست از جمله نتانیاهو، درباره پیامدهای سنگین گسترش جنگ با حزب‌الله هشدار داده و تاکید کرده بود که با گسترش جنگ نمی‌توان آوارگان شهرک‌های شمالی را به خانه‌هایشان برگرداند.

هوکشتاین خطاب به مقامات صهیونیست که تهدید به گسترش جنگ علیه لبنان می‌کنند، گفته بود" جنگ گسترده علیه لبنان نه تنها اسرای اسرائیلی را (از غزه) برنمی‌گرداند، بلکه اسرائیل را در معرض خطر قرار خواهد داد. همچنین گسترش جنگ در لبنان می‌تواند منجر به وقوع یک جنگ منطقه‌ای بسیار بزرگ و طولانی شود و باید بدانیم که عملیات نظامی به تنهایی نمی‌تواند ساکنان شمال را به خانه‌های آنها برگرداند.

به گفته ناظران امور، نتانیاهو در سایه شکست‌های متوالی در غزه به‌دنبال دستاویزی برای نجات زندگی سیاسی خود است و ازاین‌رو شروع به نمایش دادن و تهدید برای گسترش جنگ علیه لبنان کرده است. هم نتانیاهو و هم همه صهیونیست‌ها می‌دانند که اسرائیل بدون حمایت آمریکا قادر به ورود به هیچ جنگی نیست و واشنگتن هم، به‌شدت از گسترش جنگ با حزب‌الله وحشت دارد. بنابراین باید منتظر تحولات آینده و نتایج سفر هوکشتاین به منطقه باشیم.

وزارت بهداشت لبنان شامگاه دوشنبه اعلام کرد که حملات رژیم اسرائیل در شبانه‌روز اخیر تاکنون ۴۹۲ شهید بر جای گذاشته است که ۳۵ نفر این قربانیان از کودکان هستند. بنا بر این گزارش، تعداد زخمی‌ها نیز به ۱۶۴۵ نفر افزایش یافته است.

شمار رو به افزایش شهدا و مجروحان، روز دوشنبه را به مرگبارترین روز لبنان از جنگ پیشین دو طرف در سال ۲۰۰۶ بدل کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه اعلام کرد تعداد حملات به لبنان در روز دوشنبه به ۱۳۰۰ مورد رسیده و این حملات در ساعات اخیر ادامه داشته است.

در همین حال "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم اشغالگر، سفر خود به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل را به تعویق انداخت و بنابر بیانیه دفتر او، نتانیاهو طبق برنامه جدید شامگاه چهارشنبه تل‌آویو را ترک خواهد کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.