رادیو ارتش اسرائیل نیز تأکید کرد که حزب الله لبنان با دقت هدفی که می خواهد مورد حمله قرار دهد و پیامی که می خواهد برساند را انتخاب کرده است.

به گزارش جماران به نقل از المیادین، رسانه های اسرائیلی تأکید کردند که حزب الله لبنان شمال را فلج کرد و به تلفات حمله موشکی روز یکشنبه مقاومت اسلامی لبنان اذعان کردند.

رسانه های اسرائیلی تأکید کردند که یک شهرک نشین در جریان فرارش از موشک های حزب الله در یکی از شهرک های یهودی نشین شمال فلسطین اشغالی در یک تصادف کشته شد و 8 اسرائیلی دیگر نیز زخمی شدند. بیمارستان رمبام در شهر اشغالی حیفا نیز اعلام کرد که 8 زخمی به این بیمارستان منتقل شدند.

این جدای از آن است که 12 منزل در شهرک کریات بیالیک در نزدیکی حیفا در اثر اصابت موشک های حزب الله آسیب دیدند شماری از خودروها در آتش سوختند و درختان زیادی نیز سقوط کردند.

برخی از خانه ها در کریات بیالیک به طور کامل در آتش سوختند.

رسانه های اسرائیلی همچنین اذعان کردند که یک موشک در منطقه الکریوت واقع در شمال حیفا اصابت کرد و در شهر و اطراف آن آتش سوزی در آن به وقوع پیوست.

رادیو ارتش اسرائیل نیز تأکید کرد که حزب الله لبنان با دقت هدفی که می خواهد مورد حمله قرار دهد و پیامی که می خواهد برساند را انتخاب کرده است.

 همچنین رسانه های اسرائیلی اعلام کردند که 500هزار اسرائیلی از ترس موشک های حزب الله لبنان طی شب گذشته و امروز صبح به پناهگاه ها فرار کردند.

شبکه 12 تلویزیون اسرائیل گزارش داد که حزب الله لبنان در ساعت های اخیر بیش از صدها موشک به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک کرد و برخی از این موشکها پایگاه نظامی «رامات دیوید» در جنوب شهر«حیفا» را هدف قرار داد.

روزنامه اسرائیل الیوم نیز نوشت که بر اساس ارزیابی های ارتش اسرائیل حزب الله لبنان شلیک موشک ها را در روزهای آینده ادامه می دهد بدون آن که گسترده هدف قرار دادن خود را توسعه دهد.

روزنامه هاآرتص نیز نوشت که در اثر حمله موشکی حزب الله به شهرک یهودی نشین کریات بیالک در شمال فلسطین اشغالی 3 اسرائیلی زخمی شدند.

حزب الله لبنان نیز اعلام کرد که بامداد امروز پایگاه و فرودگاه نظامی دیوید رامات را برای دومین بار با موشک هایی از نوع«فادی1» و «فادی2» هدف قرار داده است.

ارتش اسرائیل تأکید کرد که طی ساعت های گذشته 85 موشک به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است و برخی از این موشکها رهگیری شدند اما بیشتر موشک ها به شهرکهای کریات بیالیک، تسور شالوم و مورشت اصابت کرده اند.

رسانه های اسرائیلی نیز گزارش دادند که شب گذشته نزدیک به 120 موشک از لبنان به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

پیش از این العالم نیز گزارش داده بود که آژیرهای هشدار در تمامی مناطق شمال فلسطین اشغالی تا حیفا به صدا در آمده و منابع اسرائیلی از شلیک حجم گسترده‌ای از موشک‌ها از جانب لبنان خبر می‌دهند.

منابع اسرائیلی بامداد یکشنبه از شلیک حجم کم سابقه‌ای از موشک‌ها از جانب لبنان به سمت شهرها و شهرک‌های شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

آژیرهای هشدار در جولان اشغالی، شهر صفد، حیفا، الناصریه و مناطق وسیعی از الجلیل به صدا در آمده و طبق گزارش‌ها، تا عمق 60 کیلومتری شمال فلسطین اشغالی هدف این موشک‌باران قرار گرفته است.

منابع اسرائیلی همچنین از وقوع انفجارهای شدید در شرق حیفا خبر می‌دهند؛ آژیرهای هشدار تقریبا در سرتاسر شمال فلسطین اشغالی به شکل ممتد در حال به صدا در آمدن است. صدای انفجارهای شدید در اطراف پایگاه هوایی «رامات دیوید» در حیفا شنیده می‌شود و برخی منابع اسرائیلی نیز از اصابت چند موشک به این پایگاه هوایی در 45 کیلومتری مرز لبنان خبر می‌دهند.

این پایگاه از اصلی‌ترین پایگاههای هوایی ارتش اشغالگر محسوب می‌شود که گردان هوایی 101 مجهز به جنگنده‌های اف 16 سی، گردان هوایی 105، مجهز به جنگنده‌های اف 16 دی، گردان هوایی 109، دو گردان هوایی پهپادی و یک بالگردی در آن مستقر است.

طبق گزارش‌ها تاکنون بیش از 100 موشک به سمت شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

فرار گسترده به پناهگاهها

در پی این حمله گسترده، بیش از 300 هزار صهیونیست به پناهگاهها فرار کردند، ویدئوی فرار به سمت پناهگاهها مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.همچنین چندین مورد آتش‌سوزی در شهر «نتنیا» در شمال تل آویو و همچنین شهر ناصریه گزارش شده است.شبکه 14رژیم اسرائیل نیز از قطع گسترده برق در منطقه «العفوله» خبر داد. به گفته منابع عبری‌زبان، تعدادی از موشک‌ها به شکل مستقیم به اهداف نظامی در مرکز فلسطین اشغالی اصابت کرده‌اند.

حزب‌الله: رامات دیوید را هدف قرار دادیم

مقاومت اسلامی لبنان با انتشار بیانیه‌ای گفت که در پاسخ به حملات رژیم اشغالگر به لبنان، پایگاه هوایی و فرودگاه نظامی «رامات دیوید» را با دهها موشک از نوع «فادی1» و «فادی2» مورد هدف قرار داده است.

وبگاه خبری آکسیوس نیز گزارش داد که حمله گسترده موشکی بامداد امروز حزب‌الله، از حیث عمق مناطق مورد هدف، بی سابقه بوده است.

شبکه 12 اسرائیل نیز در گزارشی گفت: نتانیاهو می‌خواست ساکنان شمال را به خانه‌هایشان بازگرداند، اکنون باید به فکر بازگرداندن ساکنان حیفا باشد.

عملیات هدهد به بار نشست

تقریبا دو ماه پیش حزب‌الله لبنان به وسیله پهپاد هدهد بر فراز پایگاه «رامات دیوید» بزرگترین پایگاه هوایی رژیم اسرائیل پرواز کرده و تصاویر نابی از محل استقرار جنگنده‌ها و تجهیزات این پایگاه ثبت کرده بود.

حزب‌الله لبنان امشب با کمک تصاویر شناسایی هدهد، این پایگاه را مورد هدف قرار داد.

این پایگاه از اصلی‌ترین پایگاههای هوایی ارتش اشغالگر محسوب می‌شود که گردان هوایی 101 مجهز به جنگنده‌های اف 16 سی، گردان هوایی 105، مجهز به جنگنده‌های اف 16 دی، گردان هوایی 109، دو گردان هوایی پهپادی و یک بالگردی در آن مستقر است.

تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در شمال فلسطین اشغالی

به گزارش الجزیره، در پی حملات موشکی گسترده حزب الله لبنان رسانه های اسرائیلی گزارش دادند که رژیم اشغالگر مدارس و دانشگاه ها را در شهرهای عکا، طبریا، نهاریا و صفد تعطیل کرده است.

شهرداری حیفا نیز تصمیم به تعطیلی مدارس و  دانشگاه ها در شهرک های جنوب شرق این شهر گرفت.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.