سناریوهای مختلفی درباره نحوه انفجار همزمان پیجرها در لبنان مطرح شده است: از احتمال دستکاری پیجرها پیش از تحویل تا ارسال پالس الکترونیکی از راه دور .

به گزارش جماران؛ نوع انفجارهای همزمان رخ داده در مناطق مختلف لبنان و سوریه، پرسش های بیشماری درباره نحوه پیشبرد این عملیات توسط رژیم اسرائیل ایجاد کرده است. 

کارشناسان می گویند که انفجارهای پیجرها نشانه هایی از یک عملیات برنامه ریزی شده طولانی است. تاکنون کارشناسان و مقام های مسئول در لبنان در مورد چگونگی انفجار پیجرها یا اینکه آیا مواد منفجره به نحوی مخفیانه در هر یک از آنها جاسازی شده بود، اطلاعاتی ندارند. 

الکس پلیتزاس، کارشناس تسلیحات در شورای آتلانتیک گفت که تصاویر نشانه هایی از انفجار را نشان می دهند. او می گوید:  آتش زدن باتری لیتیوم یونی یک چیز است، اما من هرگز چنین انفجاری ندیده بودم. به نظر می رسد یک انفجار کوچک باشد. این احتمال وجود دارد که اسرائیل از محموله ای از پیجرها که برای استفاده حزب الله ارسال می شده آگاه بوده و آنها را از قبل از تحویل دادن  به این  گروه، دستکاری کرده  است. 

 

بیشتر بخوانید:

پیجر چیست؟ این وسیله چه کاربردی دارد؟ + عکس

یهوشوا کالیسکی، دانشمند و محقق ارشد مؤسسه مطالعات امنیت ملی، یک اندیشکده در تل آویو، می گوید که احتمال دیگر وجود یک پالس الکترونیکی است که از دور ارسال شده و دستگاه ها را سوزانده و باعث انفجار آنها شده است./

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.