وی افزود: رئیس جمهور بایدن به جای آن که از نفوذ آمریکا برای توقف کشتار در غزه استفاده کند، حمایت مالی از این خشونت را ادامه داده است.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، یک کارمند  وزارت کشور آمریکا در اعتراض به سیاست آمریکا در قبال جنگ غزه از مقام خود استعفا داد.

این کارمند مستعفی گفت: نمی توانم در دولتی به کارم ادامه دهم که از کشتار دسته جمعی اسرائیل حمایت مالی می کند و این رژیم را قادر به ادامه این کار می کند.

وی افزود: رئیس جمهور بایدن به جای آن که از نفوذ آمریکا برای توقف کشتار در غزه استفاده کند، حمایت مالی از این خشونت را ادامه داده است.

«مریم حسنین» (24 ساله)، اولین و جوان ترین زن آمریکایی است که در دولت بایدن استخدام شده بود، در اعتراض به "کمک مالی دولت بایدن به رژیم صهیونیستی و کمک به این رژیم برای نسل کشی علیه فلسطینی ها" از سمت خود استعفا کرد.

با استعفای حسنین - که به عنوان دستیار ویژه و معاون اداره زمین و معادن در وزارت کشور آمریکا منصوب شده بود- ، تعداد مسئولان آمریکایی که در اعتراض به حمایت این کشور از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه استعفا داده اند، به 11 نفر رسید.

حسنین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: "در این کشور، جوامع محرومی هستند که سالهاست از عدالت محرومند. من به این امید به دولت بایدن – هریس پیوستم تا به تحقق این عدالت کمک کنم".

وی خاطرنشان کرد: "با اینکه 9 ماه از نسل کشی در غزه توسط اسرائیل می گذرد، دولت بایدن به جای شنیدن صدای کارکنان معترضی که خواستار آزادی و عدالت برای فلسطینی ها هستند، ترجیح می دهد اوضاع کنونی را حفظ کند."

وی گفت: "من امروز از سمت خود به عنوان یک کارمند وزارت کشور در دولت بایدن، استعفا می دهم".

حسنین به روزنامه هافینگتون پست گفت که خدمت در دولتی که خودش نمی تواند سیاست خارجی مستقل داشته باشد، به معنای همدست شدن با کشتار جمعی فلسطینی هاست.

"نهاد عوض" مدیر اجرایی شورای روابط آمریکا و جهان اسلام هم از استعفای یک مقام مسئول دیگر در دولت بایدن استقبال کرده و این اقدام را گامی در جهت حمایت از امت اسلامی دانسته است.

وی افزود: "بایدن که دولتش تمام اعتبار خود را در زمینه دفاع از حقوق بشر از دست داده است، باید مسیر خود را تغییر داده و به همدستی با کشتار جمعی و گرسنگی و پاکسازی نژادی در غزه پایان دهد. باید با برقراری فوری و دائم آتش بس، به اشغال فلسطین پایان دهد".

مریم حسنین، کارشناسی ارشد در رشته مطالعات حقوقی و عدالت از دانشگاه آریزونا است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی جنگ غزه 2023

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.