روز جمعه افراد مسلح موتور سیکلیت سوار، چند عابر شیعه و هزاره را در منطقه شیعه نشین جبرئیل در ناحیه سیزدهم هرات و در مسیر موسوم به «کوره ملی» و «شهرک سبز» تیرباران کردند.

به گزارش جماران، تصاویری که از ولایت هرات در افغانستان به دست جماران رسیده نشان از حضور جمعیت قابل توجهی از ساکنان این شهر در مراسم تشییع و تدفین شهدای حمله تروریستی که روز جمعه برای چندمین بار اقلیت هزاره این شهر را نشانه گرفت، دارد. در این عملیات مسلحانه تروریستی 6 نفر شهید و چند تن زخمی شدند.

بر اساس گزارش های رسانه ای، روز جمعه افراد مسلح موتور سیکلیت سوار، چند عابر شیعه و هزاره را در منطقه شیعه نشین جبرئیل در ناحیه سیزدهم هرات و در مسیر موسوم به «کوره ملی» و «شهرک سبز» تیرباران کردند.

سایت خبری شفقنا در این باره نوشته است: در این رویداد شش نفر به شمول دو عالم دینی بنام های محمد محسن حامدی و محمد تقی صادقی، شهید و دو نفر دیگر زخمی شدند.

این رویداد در حالی صورت گرفت که حدود هشت روز قبل از آن، دو عالم دینی دیگر شیعه بنام های رجب علی اخلاقی و خادم حسین هدایتی نیز در شهرک جبرئیل از سوی افراد مسلح موتور سیکلیت سوار، ترور شدند.

حدود چهل روز قبل از این، یکی از عالمان دیگر شیعه به نام «عید محمد اعتمادی» نیز از سوی افراد مسلح ناشناس ابتدا ربوده و سپس تیرباران شده بود.

مسئولیت هر سه رویداد را تا اکنون هیچ فرد و گروهی به عهده نگرفته است. پیش از این مسئولیت حملات تروریستی بر شیعیان هزاره در افغانستان را گروه تروریستی داعش به عهده می گرفت، اما این گروه نیز تا اکنون مسئولیت کشتار شیعیان هزاره در هرات را به عهده نگرفته است.

مراسم تشییع جنازه تیرباران‌شدگان شهرک جبرئیل هرات، با راهپیمایی اعتراضی صدها معترض در این شهر همراه شد و البته برخی منابع محلی به جماران گفتند که طالبان با وجود آنکه می داند تهدیدهایی علیه اقلیت هزاره و شیعیان وجود دارد تامین امنیت مراسم تشییع را برعهده نگرفت.

برخی منابع رسانه ای دیگر ادعا کرده اند که پیش از آغاز مراسم، افرادی از اداره امر به معروف و نهی از منکر طالبان آمدند و گفتند زنان نباید در مراسم تشییع جنازه شرکت کنند. در تصاویری که در اختیار جماران قرار گرفته حضور زنان هم در این مراسم قابل توجه و به همراه سردادن شعارهایی است.

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

افغانستان

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
کلمات کلیدی افغانستان
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.