ارتش اشغالگر اعلام کرد که شمار نظامیان کشته شده اش از هفتم اکتبر تا کنون به 341 نفر رسید و شمار نظامیانی که در نبردهای زمینی غزه کشته شدند نیز به 25 نظامی رسید. همچنین ارتش اسرائیل اعلام کرد که از ابتدای حمله زمینی به غزه تا کنون بیش از 260 نظامی اشغالگر زخمی شدند.

به گزارش جماران، در بیست و نهمین  روز از جنگ اسرائیل علیه نوار غزه هواپیماهای اشغالگر به بمباران گسترده نوار غزه ادامه داده و چندین منطقه در آن را هدف قرار دادند. در جدیدترین تحول یک پهپاد اسرائیلی منزل «اسماعیل هنیه»رئیس دفتر جنبش حماس را در اردوگاه الشاطیء در غزه با موشک هدف قرار داد.

 خبرنگار الجزیره گزارش داد که در  حمله هوایی به یک مدرسه که ده ها آواره را در خود جای داده است بیش از 20 فلسطینی شهید و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که  وزارت بهداشت در نوار غزه اعلام کرد که طی روز جمعه رژیم اشغالگر در سه بیمارستان نوار غزه که مهمترین آن مجتمع پزشکی الشفا بود، دست به جنایت زد و  آمبولانس ها را بمباران کرد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده توسط دولت در نوار غزه شمار شهدای جنگ علیه غزه به 9227 شهید از جمله 3826 کودک و 2405 زن  رسید و شمار زخمی ها نیز به 23 هزار نفر  و بیش از دو هزار مفقود رسید.

در مقابل، ارتش اشغالگر اعلام کرد که شمار نظامیان کشته شده اش  از هفتم اکتبر تا کنون به 341 نفر رسید و شمار نظامیانی که در نبردهای زمینی غزه کشته شدند نیز به 25 نظامی رسید. همچنین ارتش اسرائیل اعلام کرد که از ابتدای حمله زمینی به غزه تا کنون بیش از 260 نظامی اشغالگر زخمی شدند.

جدیدترین تحولات روز بیست و نهم جنگ غزه:

 

 

 

گلوله باران زمینی و دریایی شمال غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که قایق های جنگی اسرائیل و توپخانه این رژیم شمال غرب شهر غزه را گلوله باران کردند.

 

6 حمله هوایی اسرائیل به جنوب لبنان

خبرنگار الجزیره گزارش داد که هواپیماهای اشغالگر 6 حمله هوایی به اطراف روستاهای حلتا، بسطره، کفرکلا و الوزنی در جنوب لبنان انجام دادند.

درگیری های شدید در شرق خانیونس

خبرنگار الجزیره گزارش داد که درگیری مسلحانه شدیدی همراه با گلوله باران توپخانه ای رژیم اشغالگر در شرق خانیونس در جنوب نوار غزه رخ داده است.

یگان های قدس شهرکهای یهودی نشین را موشک باران کرد

یگان های قدس اعلام کرد که شهرک های یهودی نشین«عسقلان، سدیروت، نیرعام، مفلاسیم، کفار عزه و کفار سعد» را  موشک باران کرده است.

صدای آژیرهای خطر در شهرک های غلاف غزه به صدا در آمده است.

 

سخنگوی گردان های قسام: ۲۴ دستگاه تانک و خودروی نظامی رژیم اسرائیل را هدف قرار دادیم 

سخنگوی گردان های قسام از هدف قرار دادن تانک های ضد زره و خودروهای نظامی رژیم صهیونیستی در نبرد با نظامیان این رژیم خبر داد.

 ابوعبیده سخنگوی گردان های قسام شاخه نظامی حماس،‌ در سخنانی که از شبکه خبری العالم پخش شد،‌ با اشاره به هدف قرار دادن تانک های ضد زره و خودروهای نظامی صهیونیست ها اظهار داشت: وارد جنگی نابرابر با دشمن صهیونیستی شدیم ولی این جنگ در جهان تدریس خواهد شد و تاریخ آنرا جاودانه خواهد کرد.

وی افزود: رزمندگان ما نیروهای دشمن را دور می زنند و از فاصله نزدیک با آنان درگیر می شوند.

سخنگوی گردان های قسام خاطرنشان کرد، تصاویر و فیلم های عملیات رزمندگان در زمینه نبرد با دشمن و ضربه زدن به نیروهای صهیونیستی و منهدم کردن خودروهای آنها را در ساعات آینده منتشر خواهیم کرد.

وی افزود: آنچه را که تا کنون منتشر کرده ایم و در دقایق و روزهای آینده نیز منتشر خواهیم کرد ، تنها بخشی اندک از مبارزات قهرمانانه نیروهای ما علیه دشمن در میدان نبرد است.

ابوعبیده با بیان این که حاصل خرابی هایی که دشمن به بار می آورد ،‌ برایش صرفا نومیدی، شکست و ننگ و عار است، گفت: امروز از قلب نبرد طوفان الاقصی در بیست و نهمین روز این نبرد با شما سخن می گوییم و به ملت ما که در معرض جنایتی برنامه ریزی شده هستند، درود می فرستیم.

وی خاطرنشان کرد،‌ از محور جنوبی شهر غزه حملاتی را با موشک های هدایت شونده ضد زره اجرا کردیم.

ابوعبیده گفت: در این نبرد تلفاتی را به نیروهای رژیم اشغالگر وارد کردیم و رزمندگان ما به هدف قرار دادن سربازان و خودروهای اسرائیلی در ساعت های مختلف ادامه می دهند.

سخنگوی گردان های قسام تصریح کرد،‌ رزمندگان ما ۲۴ دستگاه تانک و خودروی نظامی یا نفربر و بولدوزر اسرائیلی را به طور کامل یا به شکل جزئی منهدم کردند.

 

ارتش اسرائیل به کشته شدن 4 نظامی خود در غزه اذعان کرد

ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد 4 نظامی از جمله یک فرمانده یگان  در نوار غزه کشته شدند و بدین ترتیب شمار نظامیان کشته شده این رژیم در نوار غزه یک هفته بعد از آغاز حمله زمینی به 29 نظامی رسید.

ارتش رژیم اشغالگر تأکید کرد که 3 نظامی کشته شده از لشکر جعفاتی و یکی نیز عضو یگان شالداغ متخصص در گردآوری اطلاعات هستند.

ارتش رژیم اشغالگر تأکید کرد که شمار سربازان و فرماندهان کشته شده این رژین از هفتم اکتبر تا کنون به 345 نظامی رسید.

 

شمار شهدای نوار غزه به 9500 شهید رسید

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به 9500 شهید رسید.وزارت بهداشت فلسطین تأکید کرد که تا کنون 3900 کودک و 2509 زن شهید شدند.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه تا کنون همچنین 150 تن از کادر پزشکی و 46 خبرنگار به شهادت رسیدند و 16 بیمارستان از خدمت رسانی خارج شدند.

 

شهادت 3900 کودک در غزه

3900 کودک فلسطینی از ابتدای تجاوز به نوار غزه در هفتم اکتبر تا کنون به شهادت رسیدند و 8هزار و 67 کودک دیگر زخمی شدند.

 

تظاهرات علیه حمله رژیم اشغالگر به غزه اروپا را فرا گرفت

شهرهای لندن، پاریس، کوپنهاگ و میلان شاهد تظاهرات گسترده مردمی علیه حمله رژیم اشغالکر به نوار غزه است.

شرکت کنندگان در تظاهرات خواستار توقف جنگ اسرائیل علیه غزه شدند.

 

گردان های قسام: 5 نظامی اسرائیلی را در شمال غرب شهر غزه کشتیم

گردان های قسام اعلام کرد که مبارزانش 5 نظامی اسرائیلی را در حمله به نیروهای اشغالگر در ساختمانی در شمال غرب شهر غزه کشتند.

قسام تأکید کرد که در این درگیری شماری  دیگر از نظامیان اسرائیلی زخمی شدند.

 

ترکیه سفیر خود را از تل آویو فرا خواند

وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که آنکارا سفیر خود در تل آویو را برای رایزنی  فراخواند.

وزارت خارجه ترکیه تأکید کرد که اقدام در سایه عدم پذیرش دعوت ها برای آتش بس در نوار غزه توسط طرف اسرائیلی صورت گرفته است.

 

عضو ارشد حماس: دشمن صهیونیستی را شکست خواهیم داد

 عضو ارشد جنبش حماس با بیان این که رژیم اشغالگر را در این رویارویی شکست خواهیم داد، گفت: تا کنون صدها نفر از نظامیان رژیم صهیونیستی کشته و یا زخمی شده اند اما این رژیم آمار تلفات خود را مخفی می کند.

اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس طی سخنانی تاکید کرد، مطمئن هستیم که رژیم اشغالگر را دراین رویارویی شکست خواهیم داد

این عضو ارشد حماس خاطرنشان کرد،‌ رژیم اشغالگر تا الان نتوانسته است به هیچ دستاورد نظامی دست یابد.

وی افزود: صدها نفر از نظامیان اشغالگر در رویارویی با نیروهای مقاومت کشته و یا مجروح شده اند اما مقامات این رژیم بر آمارهای واقعی سرپوش می گذارند.

حمدان درعین حال گفت: جهانیان کشتار غیر انسانی شهروندان فلسطینی و تجاوزگری رژیم اشغالگر را می ببینند اما هیچ اقدامی برای توقف آن انجام نمی دهند.

این رهبر حماس افزود: فلسطینی ها به این موضوع باور ندارند که صلح بدون از بین رفتن اشغالگری برقرار خواهد شد.

اسامه حمدان با اشاره به جنایت جنگی رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن غیر نظامیان گفت: بیمارستان های باریکه غزه توان پذیرش شمار زیادی از مجروحان را ندارند.

وی در خصوص گسیل کمک های انسانی نیز گفت: تاکید می کنیم کمک هایی که از طریق گذرگاه رفح وارد می شود ، برای برآورده کردن حتی حداقل نیازهای مردم فلسطین کافی نیست.

حمدان با انتقاد از مواضع کشورهای عربی در قبال جنایتگری رژیم صهیونیستی اظهار داشت: مواضع رسمی کشورهای عربی ضعیف است و در سطح و اندازه جنایت و کشتارهای رژیم صهیونیستی نیست.

وی اعمال فشار بر آمریکا برای تلاش جهت توقف حملات علیه ملت فلسطین را خواستار شد.

عضو ارشد حماس در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به خبرنگاران نیز گفت: حمله به خبرنگاران و هدف قرار دادن آنان در غزه هدفمند و برنامه ریزی شده است زیرا روزنامه نگاران در معرض حملات مستقیم قرار دارند.

حمدان همچنین افزود: رژیم اشغالگر به ۱۰۵ موسسه و مرکز بهداشتی حمله کرده است به طوری که ۵ بیمارستان به طور کلی قادر به فعالیت نیستند.

وی با درود به همه ملت های آزاده که در محکومیت حملات رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین در غزه تظاهرات برگزار می کنند، گفت: از ملت های جهان می خواهیم به اعتراض های خود ادامه دهند و به تشدید تحریم طرف هایی که حامی رژیم اشغالگر هستند، مبادرت کنند.

 

 

مصر: هر روز ده ها زخمی از غزه را می پذیریم

وزیر بهداشت مصر اعلام کرد که این کشور روزانه بین 40 تا 50 زخمی از نوار غزه می پذیرد.

وزیر بهداشت مصر تأکید کرد که مصر دارای قدرت پذیرش بسیار بالا یی است و امکانات دولت مصر در دسترس است و به هر کسی از غزه می آید رسیدگی می کند.

 

شمار شهدای غزه به 9488 شهید رسید

وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که شمار شهدای تجاوز اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر تا کنون به  9488 شهید رسید.

وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که 70 درصد از شهدا زن و کودک هستند.

وزارت بهداشت نوار غزه در ادامه تصریح کرد که تا کنون 2200 گزارش مفقودی دریافت کرده است که 1250 مورد آن کودک هستند و همه این موارد زیر آوار مانده اند.

 

عمان جنایت های اسرائیل در غزه را محکوم کرد

وزارت خارجه عمان امروز شنبه کشتارها و جنایت های جنگی اسرائیل در نوار غزه را به شدت محکوم کرد.عمان همچنین خواستار تشکیل دادگاه بین المللی برای پیگرد جنایتکاران جنگی در همه کشتارها در نوار غزه شد.

 

حزب الله لبنان یک بالن جاسوسی اسرائیلی را سرنگون کرد

خبرنگار المنار گزارش داد که حزب الله یک بالن جاسوسی را که امروز رژیم اسرائیل بالای شهر«مسکاف عام» فرستاده بود را هدف قرار داد و آن را سرنگون کرد.

در همین حال، هواپیماهای رژیم اشغالگر مناطق الحرجیه،عیتا الشعب، رمیش، کفرحمام و کفرشوبا را بمباران کردند.

 

شمار کشته های نظامی اسرائیل 241 و شمار اسیران اسرائیلی نیز به 242 نفر رسید

سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که شمار نظامیان کشته شده این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر تا کنون به 241 نظامی رسید و به خانواده های آنها اطلاع داده شده است.

همچنین شمار اسیران اسرائیلی در نوار غزه به 242 نفر رسیده است و به خانواده های آنها اطلاع داده شده است.

 

بازداشت 55 شهروند فلسطینی در کرانه باختری

باشکاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که بیش از 55 فلسطینی طی شب گذشته توسط نیروهای اشغالگر در مناطق مختلف کرانه باختری بازداشت شدند.

بدین ترتیب شمار فلسطینی هایی که رژیم اشغالگر از ابتدای جنگ علیه غزه تا کنون بازداشت کرده است به 1900 شهید رسیده است.

 

بمباران یک مدرسه در غزه

خبرنگار الجزیره گزارش داد که رژیم اشغالگر  مدرسه الفاخوره در اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه که هزاران آواره را در خود جای داده است را بمباران کرد.

در این تجاوز هوایی 3 فلسطینی شهید شده و شماری دیگر دیگر زخمی شدند.

این در حالی است که رژیم اشغالگر پیش از آن مدرسه اسامه بن زید در منطقه الصفطاوی که ده ها فلسطینی در آن پناه گرفته بودند را با تانک مورد حمله قرار داد و در اثر آن 20 فلسطینی شهید شده و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

 

حمله قسام به نیروهای اشغالکگر در شمال غرب بیت لاهیا

گردان های قسام اعلام کرد که محل تجمع تانک ها و خودروهای زرهی اسرائیلی در شمال غرب بیت لاهیا را با خمپاره مورد حمله قرار داده است.

 

رژیم اشغالگر از صبح تا کنون 3 مسجد را در غزه منهدم کرد/ 54 مسجد در غزه منهدم شدند

دفتر اطلاع رسانی دولت در غزه روز جمعه اعلام کرده بود که رژیم اشغالگر 54 مسجد را به شکل منهدم کرد و به 110 مسجد دیگر نیز خسارت هایی وارد کرد. علاوه بر آن، به 3 کلیسا در نوار غزه آسیب زد.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، ارتش رژیم اشغالگر از صبح تا کنون 3 مسجد را در نوار غزه محاصره شده منهدم کرده است.

ارتش اشغالگر  طی ساعت های گذشته دو مسجد«علی بن ابی طالب» و «الاستجابه» را در جنوب شهر غزه بمباران کرد و آنها را ویران کرد.

خبرنگار الجزیره گفت که در اقدامی دیگر رژیم اشغالگر مسجدی را در منطقه الصبره در جنوب شهر غزه بمباران کرد و آن را نیز ویران کرد.

دفتر  اطلاع رسانی دولت در غزه  روز جمعه اعلام کرده بود که رژیم اشغالگر 54 مسجد را به شکل منهدم کرد و  به 110 مسجد دیگر نیز خسارت هایی وارد کرد. علاوه بر آن، به 3 کلیسا در نوار غزه آسیب زد.

 

شهادت 46 خبرنگار در تجاوز اسرائیل به غزه

از ابتدای تجاوز اسرائیل به نوار غزه در هفتم اکتبر تا کنون 46 خبرنگار به شهادت رسیدند.

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه اعلام کرد که از ابتدای تجاوز اسرائیل به نوار غزه در هفتم اکتبر  تا کنون 46 خبرنگار به شهادت رسیدند.

پنجشنبه رژیم اشغالگر صدای دیگری از صداهای واقعیت را در غزه هدف قرار  داد و طی آن «محمد ابو حطب» خبرنگار تلویزیون فلسطین به ده ها همکار شهید خود از جمله شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره، ملحق شد.

رژیم اشغالگر  ابوحطب و شماری از اعضای خانواده اش را  بعد از هدف قرار دادن منزلش در خان یونس در جریان پوشش تجاوز اشغالگر به غزه ترور کرد. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.