اعتراضات علیه نخست وزیر رژیم اشغالگر همچنان ادامه دارد.

به گزارش جماران به نقل از آناتولی، روزنامه «یدیعوت آحارانوت»، ده‌ها هزار نفر از اسرائیلی‌ها در شهرهای تل‌آویو، حیفا، نتانیا، قدس اشغالی و غیره در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم تظاهرات کردند.

بر این اساس، نیروهای امنیتی برخی از خیابان‌های شهر تل‌آویو را بسته‌اند.

تظاهرات علیه طرح اصلاحات قضایی دولت بنیامین نتانیاهو 16 هفته متوالی است که در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی ادامه دارد. معترضان علیه نتانیاهو و طرح اصلاحات قضایی دولت وی شعار سر داده و خواستار استعفای وی شده‌اند.

نخست وزیر رژیم اسرائیل، طرح «اصلاحات قضایی» که منجر به آغاز تظاهرات اعتراضی گسترده در سراسر سرزمینهای اشغالی شده است را در تاریخ 27 مارس گذشته به حالت تعلیق درآورد، اما تظاهرات علیه دولت وی ادامه دارد.

در همین حال، اسحاق هرتزوگ، رئیس جمهور رژیم اشغالگر از تنش‌ها و اختلافات مربوط به طرح دولت بنیامین نتانیاهو به منظور تغییر نظام قضائی این رژیم به عنوان "خطرناک‌ترین بحران تاریخ" اسرائیل یاد کرد.

هرتزوگ در مصاحبه با روزنامه «یدیعوت آخرونوت» درباره تلاش دولت ائتلافی بنیامین نتانیاهو به منظور تغییر نظام قضائی اسرائیل گفت: به نظرم این بحران از زمان تشکیل اسرائیل خطرناک‌ترین بحران و بزرگترین بحران به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بحران مربوط به طرح تغییر نظام قضائی تاثیر بزرگی در ابعاد مختلف داشته است، افزود: ادعاهای مربوط به استعفایم را رد می کنم. بخش زیادی از مردم  به من اعتماد دارند.

- «اصلاحات قضایی» جنجالی دولت نتانیاهو

 

یاریو لوین، وزیر دادگستری اسرائیل روز 5 ژانویه اعلام کرد که آنها در حال برنامه ریزی "اصلاحات قضایی" هستند که اختیارات دیوان عالی را محدود کرده و به دولت اجازه می‌دهد در انتصابات قضایی اعمال نفوذ کند.

پس از این تصیم معترضان اسرائیلی به خیابان‌ها آمده و تظاهرات بزرگی را در شهرهای مختلف سرزمین های اشغالی به راه انداختند که 13 هفته متوالی است ادامه دارد.

وزیر جنگ اسرائیل روز یکشنبه به دلیل اینکه خواستار توقف اصلاحات شد، از سوی نتانیاهو برکنار شد. همین موضوع باعث شعله‌ورتر شدن اعتراضات شده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل 27 مارس اعلام کرد که لایحه «اصلاحات قضایی» که منجر به آغاز تظاهرات اعتراضی گسترده در سراسر سرزمینهای اشغالی شده را به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.