در میانه درگیری های شدید در شهر «موصل» عراق، رسانه ها صحنه احساسی زیبایی را ثبت کردند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روزنامه ایندیپندنت، یک سرباز عراقی پس از دو سال توانست مادرش را که در موصل و تحت محاصره تروریست های داعش بود، ملاقات کند.

تصاویر ویدئویی توسط رسانه ها ثبت شده که نشان می دهد «سعد» سرباز عراقی که از زمان اشغال موصل توسط داعش موفق به دیدار با مادرش نشده بود، در نهایت توانست پس از دو سال او را ملاقات کند.

این سرباز که زاده شهر موصل است اما برای مبارزه با داعش از این شهر خارج شده بود، پیام هایی را دریافت کرد مبنی بر اینکه اعضای خانواده اش در کاروان اتوبوس ها در حال انتقال از موصل به مکانی امن هستند.

او سراسیمه خود را به آنجا رساند و از این اتوبوس به آن اتوبوس سرکشی کرد تا مادرش را بیابد.


در نهایت او زمانی که مادرش را یافت، خود را روی پاهای او انداخت و از خوشحالی به شدت گریست. مادرش در حالی که او را در آغوش می کشید، گفت: «گریه نکن پسرم، عزیزم. تو مرد هستی. ما دیگر در کنار هم خواهیم بود.»


عملیات بازپس گیری موصل اکنون در چهارمین هفته خود است.

نیروهای عراقی هم اکنون به سه کیلومتری فرودگاه بین المللی شهر موصل رسیده اند. آنها در محور شمالی موصل نیز به سمت مرکز شهر در حال پیشروی هستند.

محله‌های شرق موصل نیز شاهد درگیری‌ ها و جنگ خیابانی میان تروریست ‌های داعش و ارتش عراق است.

در اطراف شهر و در سمت غربی موصل نیز نیروهای حشد الشعبی به منطقه «الرکراک» در جنوب غرب شهر «تلعفر» رسیده‌ اند و از دو محور در حال پیشروی به سمت تلعفر هستند.

نیروهای عراقی 17 اکتبر 2016 (26 مهر ماه) عملیات آزادسازی شهر موصل به عنوان دومین شهر بزرگ عراق را آغاز کردند. آنها در هفته ‌های اخیر موفق شده‌ اند ده ‌ها روستا در حومه موصل را از اشغال تروریست‌ ها آزاد کنند و برخی از مناطق این شهر راه یابند.

«حیدر العبادی» نخست ‌وزیر عراق وعده داده است موصل تا پایان سال جاری میلادی به‌ طور کامل از اشغال داعش آزاد خواهد شد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.