عملیات آزادسازی موصل امروز وارد سومین هفته خود شد و پیشروی چشمگیر نیروها از چند جبهه همچنان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: نیروهای عراقی امروز دوشنبه گفتند در حالی که عملیات آزادسازی موصل وارد سومین هفته خود شده است، آنها یک سری از روستاهای اطراف این شهر را تحت کنترل خود درآورده اند.

نیروهای مبارزه با تروریسم وابسته به ارتش عراق به سمت ساحل سمت چپ موصل و از سه محور در حال پیشروی هستند.

ارتش عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد نیروهای عراقی پیشروی به سمت جبهه شرقی موصل را از سر گرفته اند. در این بیانیه آمده است ارتش عراق در عملیات امروز قسمت شرقی رود دجله را هدف گرفته است.

پیشروی نیروهای بسیج مردمی عراق از محور جنوب غربی موصل به سمت تلعفر همچنان ادامه دارد. نیروهای عراق موفق شدند بیش از 22 روستا را در این محور آزاد کنند.

ده ها هزار نفر از سربازان عراقی و پیشمرگه های کرد از شمال، شرق و جنوب در حالی پیشروی هستند؛ در حالی که در 17 اکتبر حمله گسترده ای برای باز پس گرفتن آخرین سنگر داعش در کشور آغاز شده است.

نیروهای بسیج مردمی حشد الشعبی نیز از دو روز پیش پیشروی به سمت غرب موصل را آغاز کرده اند. هدف نهایی تسخیر دوباره شهر «تلعفر» در غرب موصل و قطع خطوط تدارکاتی تروریست ها بین موصل و سوریه است.

امروز با انتشار یک سری بیانیه ها، دفتر رسانه ای حشد الشعبی اعلام کرد که حداقل چهار روستا در جنوب غربی موصل بازپس گرفته شده است.

حرکت به سوی تلعفر می تواند جنگ خطرناکی در نزدیکی شهر باستانی «هترا» به عنوان میراث جهانی یونسکو و خرابه های «نمرود» - دو مکان باستان شناسی که توسط داعش اشغال و تخریب شده است - به ارمغان بیاورد.

نیروهای کرد عراق نیز دستاوردهایی داشتند و اعلام کردند که شش روستا را در شمال و شرق موصل بازپس گرفتند. نیروهای پیشمرگه از آغاز عملیات بازپس گیری شهر موصل که از دو هفته پیش آغاز شد، 26 روستا را از اشغال تروریست های داعش آزاد کرده اند.

ستاد فرماندهی نیروهای پیشمرگه در بیانیه ای اعلام کرد این نیروها روز یکشنبه شش روستا را در مناطق شمال و شرق موصل از وجود عناصر داعش پاکسازی کردند.

حشد الشعبی یک نیروی کلیدی در عملیات عراق برای پس گرفتن مناطق تحت اشغال داعش در اواسط سال 2014 بوده است؛ زمانی که تروریست های داعش بخش های زیادی از سوریه و عراق را تحت کنترل گرفتند و «خلافت» ادعایی خود را اعلام کردند.

از زمان آغاز عملیات تاکنون حدود 480 تروریست داعش به هلاکت رسیده اند؛ این در حالی است که سازمان ملل برآورد کرده است که تنها در هفته گذشته 232 غیرنظامی توسط داعش قتل عام شده اند. 160 تن از این افراد نیروهای امنیتی سابق عراق بوده اند.


انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.