امارات متحده عربی رسما اعلام کرد که به حضور نظامی خود در یمن و مشارکت در این جنگ که از پنج سال پیش آغاز شد پایان داد.

 

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری رسمی امارات، دولت امارات متحده عربی رسما اعلام کرد که به حضور نظامی خود در یمن و مشارکت در این جنگ که از پنج سال پیش آغاز شد پایان داد.

دولت امارات متحده عربی اعلام کرد که نیروهایش که در جنگ یمن شرکت کرده اند را در چارچوب استراتژی«غیرمستقیم»از یمن خارج کرده است.

یک مسئول نظامی اماراتی که در فرماندهی نیروهای اماراتی در جنگ یمن شرکت کرده است گفت که استراتژی جدید بر اساس این قرار دارد که ارتش یمن(عناصر مورد حمایت امارات متحده عربی به ویژه جدایی طلبان جنوب) که آموزش داده شده و تجهیز شده است ماموریت های جنگی را خودش بدون تکیه بر نیروهای اماراتی انجام می دهد و امارات به استراتژی غیرمستقیم روی آورده است.

سرلشکر«عیسی المزروعی» فرمانده عملیات مشترک در یمن گفت: پس از پنج سال آغاز توفان قاطعیت استراتژی مستقیم که نیروهای مسلح به اجرا در آوردند به استراتژی غیرمستقیم تبدیل می شود که نیروهای یمنی خودشان امروز انجام می دهند.

المزروعی در سخنرانی خود در مراسم نیروهای اماراتی بازگشته از یمن گفت که همه یگان های نیروهای مسلح زمینی و گارد ریاست و عملیات ویژه با بیش از پنج هزار سرباز در شهرها و استان های مختلف یمن انجام وظیفه کردند.

وی افزود که تعداد پرواز هایی که نیروهای مسلح با انواع هواپیماهای خود انجام دادند بیش از صد و سی هزار پرواز و بیش از نیم میلیون ساعت پرواز در اراضی عملیات بوده است.

المزروعی در ادامه گفت که نیروی دریایی به تنهایی با مشارکت پنجاه کشتی و قایق و با بیش از سه هزار دریانور نظامی در این جنگ شرکت کرد.

فرمانده اماراتی فاش کرد که در این مدت  در مناطق تحت اشغال ائتلاف عربی به رهبری عربستان، امارات بیش از 200 هزار یمنی را جذب، آموزش و تجهیز کرده است.

المزروعی همچنین مدعی شد که تعداد نیروهای اماراتی که در یمن کشته شدند به 108 نظامی رسید این در حالی است که تعداد نظامیان اماراتی که توسط ارتش و کمیته های مردمی یمن در یمن کشته شدند، چندین برابر این تعداد است.

در تحولی دیگر، یک منبع یمنی اعلام کرد که شماری از مزدوران متجاوز سعودی پس از گرفتار شدن در کمین ارتش و کمیته های مردمی یمن در «تعز» به هلاکت رسیدند.

یک منبع نظامی یمنی در تعز گفت که یگان مهندسی نظامی ارتش یمن با نصب کمین در جبهه «الضباب» شماری از مزدوران سعودی را کشته یا مجروح کردند.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.