در حالی که سناتورها در حال بررسی این بودند که آیا شاهدان را احضار کنند یا خیر، رئیس جمهور سرگرم کار همیشگی اش بود: بیان آنچه حقیقت ندارد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، سی ان ان گزارش داد زمانی که سنا سرگرم بررسی استیضاح بود، دونالد ترامپ دستکم 27 ادعای دروغ مطرح کرد.

در حالی که سناتور‌ها روز پنج شنبه سرگرم بررسی امکان فراخواندن شهود برای بررسی استیضاح رئیس جمهور آمریکا بودند، وی مسائل زیادی را طی مصاحبه با فاکس نیوز، سخنرانی در میشیگان و گردهمایی انتخاباتی در آیووا مطرح کرد که هیچ یک صحت نداشت.

بررسی گفته‌ های ترامپ در این سه مناسبت هنوز تمام نشده، اما تاکنون ۲۷ ادعای دروغ او مشخص شده است به عنوان نمونه، ترامپ در آیووا گفت: طبق معامله با کره جنوبی، آنها برای حضور سربازان ما در آن کشور 500 میلیون دلار بیشتر به ما دادند، اما گزارش‌ های موجود نشان می‌ دهد این رقم 70 میلیون دلار نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

او در میشیگان که بود، مدعی شد که حدود 10 سال پیش که به آنجا رفته بوده، به عنوان «مرد سال» از او تقدیر شده است.

اما هیچ گاه چنین تقدیری در آنجا از او نشده بود!

او در ادامه دروغ هایی را در مورد افزایش درآمد خانواده های سطح متوسط، تولید انرژی، مرزهای مکزیک، قاضی های فدرال و مرگ های ناشی از مصرف مواد مخدر مطرح کرد که هیچ یک صحت نداشت.

ترامپ در مدت سه سال ریاست جمهوری خود 16 هزار و 241 اظهارنظر دروغ و یا گمراه کننده داشته است.

بنابراین گزارش، اظهارات دروغ و نادست ترامپ در سال 2019 نسبت به دو سال اول ریاست جمهوری اش دو برابر شده بود؛ ترامپ در سال 2019 مرتکب 8 هزار و 155 مورد دروغگویی شد اما در سال های 2017 و 2018 میلادی در مجموع 7 هزار و 688 اظهار غلط و گمراه کننده داشت.

ترامپ در سال 2017 بطور متوسط 2.9 دروغ یا حرف نادرست در روز و در سال 2018 به طور متوسط، 8.9 حرف دروغ یا غیرواقع در روز به زبان رانده است.

واشنگتن پست در صحت سنجی اظهارات ترامپ که در ماه ژانویه منتشر شد، به این آمار دست یافت و 20 درصد از اظهارات غلط و گمراه کننده وی در توئیت های انتشار یافته او یافت شده است.

«جوزف نای» استاد برجسته دانشگاه هاروارد چندی پیش در این ارتباط در حساب توئیتر خود نوشته بود: بسیاری از روسای جمهور (آمریکا) دروغ گفته اند ولی نه تا این حد. ترامپ (در دروغگویی) منحصر به فرد نیست؛ افراطی است. او سکه اعتماد را از ارزش می اندازد.

نویسنده 82 ساله کتاب «آیا اخلاقیات مهم است» به تازگی در مقاله ای که در نشریه هیل منتشر شد، نوشت: رئیس جمهور ترامپ بیش از تمامی اسلاف خود سخن نادرست بر زبان رانده و تنها برخی از این اکاذیب به نفع خودش نبوده است.

این استاد آمریکایی در خاتمه این مقاله نوشت: از اعتبار افتادن رئیس جمهور، قدرت آمریکا در تاثیرگذاری بر دیگر کشورها را کاهش می دهد.

گاردین هم چندی پیش در نوشتاری به رفتارهای متناقض و چندگانه رئیس جمهوری‌آمریکا اشاره کرد و نوشت:«... ترامپ به رهبران منتخب اروپا توهین می‌ کند... بی‌ شرمانه طرف مقام‌ های برزیل را گرفته...از اوضاع کشمیر در هند چشم‌ پوشی می کند... به دنبال تغییر رژیم در ونزوئلاست... موارد نقض حقوق بشر در عربستان را نادیده گرفته... به دنبال تضعیف سازمان ملل و قوانین بین‌ المللی است... برجام را یک طرفه نقض می‌ کند... به غارت قطب شمال پرداخته و به بحران آب‌ و هوا و تخریب محیط زیست دامن می‌ زند... او به طور مداوم خارج از خط و کنترل است.

این سیاستی که ترامپ از سال 2017 با حضور در مسند ریاست جمهوری ‌ ایجاد کرده، فقط تشدیدکننده بحران در سیاست خارجی است ...»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.