شرکت های هواپیمایی«الاتحاد» و « الامارات» پروازهای خود به دمشق را در سال 2012 به دلایل نگرانی های امنیتی به حالت تعلیق در آوردند.

به گزارش جماران به نقل از روزنامه رأی الیوم، سازمان هواپیمایی مدنی امارات با صدور بیانیه ای اعلام کرد که امکان از سر گیری پروازهای هواپیماهای شرکت های هواپیمایی ملی به دمشق پایتخت سوریه را ارزیابی می کند.

شرکت های هواپیمایی«الاتحاد» و « الامارات» پروازهای خود به دمشق را در سال 2012 به دلایل نگرانی های امنیتی به حالت تعلیق در آوردند.

این در حالی است که سفارت امارات متحده عربی  روز پنجشنبه  هفته گذشته رسما با حضور یک هیأت دیپلمات بلندپایه اماراتی در دمشق بازگشایی شد.

«عبدالحکیم النعیمی» کاردار سفارت امارات در دمشق گفت: سوریه با قدرت به میهن عربی باز می گردد.

النعیمی افزود که افتتاح سفارت امارات در دمشق مقدمه افتتاح سفارتخانه عای کشورهای عربی دیگر خوهد بود.

خبرگزاری رسمی امارات(وام) تأکید نیز کرد که کاردار سفارت امارات در دمشق کار خود را در سفارت امارات در جمهوری عربی سوریه آغاز کرد.

وزارت خارجه و همکاری بین المللی امارات تصریح کرد که این اقدام تأکیدی براین است که دولت امارات متحده عربی بر بازگشت روابط میان دو کشور برادر به مسیر طبیعی آن به گونه ای که نقش کشورهای عربی در حمایت از استقلال و حاکمیت جمهوری عربی سوریه و وحدت اراضی و سلامت اقلیمی آن و مقابله با خطرات دخالت های منطقه ای در امور سوریه را تقویت می کند،اصرار دارد.

شاهد خبرنگار فرانسه نیز دو روز پیش از بازگشایی این سفارتخانه کارگرانی را دیده است که موانع سیمانی و سیم های خاردار را از اطراف سفارت امارات در منطقه اعیان نشین«ابو رمانه» در مرکز دمشق بر می دارند.

بنا بر این گزارش،کشورهای شورای همکاری حاشیه خلیج فارس از جمله امارات در فوریه 2011 سفرای خود را در پی وقوع بحران در سوریه از این کشور خارج کردند.در ماه نوامبر 2011 نیز اتحادیه عرب عضویت سوریه در آن را به حالت تعلیق در آورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.