به گزارش ایرنا، مصطفی رشیدی روز دوشنبه به مناسبت هفته زمین پاک در نشست با خبرنگاران در دشتی افزود: ساخت این ایستگاه به هفت میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که تاکنون فقط 900 میلیون ریال تخصیص یافته است.
وی در باره مشکل گرد وغبار در شهرستان دشتی بیان کرد: برای کاهش این پدیده یاد درکانون ایجاد گرد وغبار درختکاری شود که امسال با مشارکت مردم طرح تولد هر نوزاد کاشت یک نهال در این شهرستان به اجرا در آمده است.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان دشتی گفت: امسال مهمترین برنامه این اداره اجرای شعار هفته زمین پاک و حذف آلودگی و کاهش استفاده از پلاستیک در محیط زیست است.
رشیدی اضافه کرد: در اولین اقدام جمع آوری کیسه پلاستیک از نانوایی های شهرستان اجرا شد و تاکنون عرضه کیسه های پلاستیکی از 95 درصد نانوایی های شهرستان دشتی جمع آوری شده که این موفقیت بسیار خوبی است و باید به 100 درصد برسد.
وی ادامه داد: همچنین طرح مطالعاتی پسماند در شهرستان دشتی انجام شده است و باید تا زمان اجرای زباله های هر چند روستا به صورت متمرکز توسط دهیاران در یک مکان امحا شود تا محیط زیست بیش از این آلوده نشود.
رشیدی در باره عملکرد این اداره اظهار کرد: در سال گذشته 109 قطعه انواع پرندگان تحت حمایت و حفاظت توسط محیط بانان شهرستان دشتی در طبیعت رها شد.
وی با اشاره به اینکه حفظ و احیای محیط زیست بدون مشارکت مردم و تشکل های غیردولتی امکان پذیر نیست، یادآورشد: همچنین در سال گذشته با مشارکت بسیار خوب مردم و تشکل های مردم نهاد 55 متخلف محیط زیستی در شهرستان دشتی دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.
رشیدی اضافه کرد: در این مدت 12 قبضه سلاح غیر مجاز از شکارچیان کشف و ضبط شد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان دشتی در باره مشکل اعتبار بیان کرد: از مجموع 2 میلیارد و 50 میلیون ریال اعتبار سال گذشته این اداره فقط 550 میلیون تخصیص یافت.
شهرستان دشتی با 86 هزار نفر جمعیت در 80 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7206/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.