به گزارش ایرنا روابط عمومی استانداری بوشهر به نقل از مجید خورشیدی در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی استان بوشهر افزود: با توجه به مزایای کارت ملی هوشمند ارتباط آنلاین دستگاه‌های ذیربط با سامانه یکپارچه ضروری است.
وی یادآورشد:ثبت احوال استان برای فراهم کردن زمینه صدور کارت ملی هوشمند باید اهتمام بیشتری داشته باشد.
معاون استانداری بوشهر اضافه کرد: راه‌اندازی سرویس‌های سیار در ادارات و نهادها می‌تواند موجبات تسریع در صدور کارت ملی هوشمند شود.
وی گفت:وقایع چهارگانه حیاتی اعم از ولادت، فوت، ازدواج و طلاق باید در کمترین زمان ممکن ثبت شود و امیدوار هستم به سمتی برویم که ثبت وقایع حیاتی به 100 درصد برسد.
خورشیدی افزود: برای برنامه‌ریزی در تمام امور نیازمند داشتن اطلاعات و آمار دقیق هستیم بویژه دسترسی به آمار جمعیتی و پراکندگی جمعیتی امری مهم است.
وی یادآور شد: اگر آمارها به موقع ثبت شود و در اختیار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد موجبات پیشرفت را فراهم می‌کند .
مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر نیز در این نشست اظهار داشت: جمعیت استان بوشهر مطابق سرشمارس سال 95 یک میلیون و 163 هزار و 400 نفر است و نسبت جمعیت به مساحت استان نیز 51.36 در هر کیلومتر مربع است.
کیومرث صالحی‌نیا افزود: با توجه به ولادت و فوت که در سال 96 به وقوع پیوسته پیش‌بینی می‌کنیم جمعیت استان در ابتدای سال 97 با احتساب اتباع خارجی ساکن در استان یک میلیون و 179 هزار و 280 نفر باشد.
وی یادآورشد: اکنون در 21 اداره و نمایندگی، 21 دفتر پیشخوان شهری، 10 دفتر پستی و 7 ایستگاه سیار خدمات لازم برای مردم استان در حوزه ثبت وقایع و تعویض کارت ملی و شناسنامه و سایر خدمات هویتی انجام می‌شود.
مدیرکل ثبت احوال استان بوشهرگفت:عدم صدور و اعلام به موقع گواهی ولادت در بیمارستان و خانه‌های بهداشت از مهم‌ترین عوامل در ثبت خارج از مهلت قانونی ولادت در این استان است.
وی افزود:بیماری‌های قلبی و عروقی، حوادث غیر عمد، سرطان و بیماری‌های دستگاه تنفسی چهار عامل مهم مرگ و میر در استان بوشهر به شمار می‌روند.
صالحی‌نیا گفت: 40 درصد از وفات‌های ثبت شده در استان به افراد 75 سال به بالا تعلق دارد.
وی یادآور شد: پارسال تعداد 21 هزار و 761 نفر در استان بوشهر متولد شدند و 4 هزار و 345 نفر نیز فوت کردند و بر این اساس بیش از 17 هزار نفر به جمعیت استان اضافه شد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.