به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز چهارشنبه در نشست با اعضای هیات مدیره بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر افزود: با تشکیل چنین شرکت هایی خود سالمندان می توانند به عنوان مشاور و فرزندان آنها در قالب نیروی کار به فعالیت مشغول شوند که این تلاشی برای کاهش آمار بیکاری است.
وی اضافه کرد: حمایت معنوی و مادی از سالمندان و القای این تفکر که در اوج توانمندی هستند، ضروری است.
صفایی بوشهری ادامه داد: همچنین در این ارتباط تلاش مسئولان استان برای راه اندازی خانه های مهر و امید برای سالمندان لازم است.
امام جمعه بوشهر یادآور شد: حدود 130 هزار نفر جوان بیکار در استان بوشهر وجود دارد که باید فرصت شغلی مناسب آنها ایجاد شود و در این زمینه استفاده از ظرفیت بازنشستگان برای راه اندازی مراکز اشتغالزایی و کارآفرینی می تواند راهگشا باشد.
مدیرعامل بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر گفت: از مجموع جمعیت یک میلیون و 160 هزار نفری استان بوشهر 80 هزار نفر سالمنند هستند.
غلامحسین کروبی افزود: در این ارتباط نهادینه سازی فرهنگ تکریم سالمندان و انتقال این فرهنگ به نسل کنونی و آینده ضروری است که با اهتمام ویژه ای آن را دنبال می کنیم.
وی یادآور شد: طرح فراگیر آموزش مراقبت از سالمندان با همکاری دستگاه های ذیربط از دیگر برنامه های مدنظر بنیان فرزانگان جهان دیده استان بوشهر است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.