به گزارش ایرنا، محمود مقیمی روز شنبه در نشست کارگروه تخصصی مخاطرات زیست محیطی شهرستان بوشهر افزود: استفاده از شناگاه‌های آلوده میکروارگانیسم‌های بیماری‌زا را به انسان انتقال می‌دهد که این مساله همواره نگرانی‌هایی را برای استفاده افراد از آبهای ساحلی به منظور شنا و دیگر مصارف تفریحی در پی داشته است.
وی بیان کرد: همچنین طرح پرچم گذاری شناگاه‌های بوشهر با هدف آشنایی مردم با وضعیت این مراکز تفریحی اجرا شده است.
مقیمی ادامه داد: برای جلوگیری از آلودگی‌های میکروبی در محیط‌ های تفریحی آبی، شناگاه‌های بوشهر پایش و با تعامل و همکاری ادارات بهداشت، شیلات، آب و فاضلاب و شهرداری پرچم گذاری می‌شود.
وی با بیان اینکه در طرح پرچم‌گذاری 2 رنگ برای شناگاه‌ها در نظر گرفته شده است گفت: بر این اساس پرچم آبی برای شناگاه فاقد آلودگی و سالم، پرچم زرد احتمال خطر آلودگی و شناگاه تعطیل به معنای آلودگی محرز و شدید تعیین شد.
مقیمی بیان کرد: عملیات پرچم گذاری شناگاه ساحل بوشهر با همکاری اداره حفاظت محیط زیست، مرکز بهداشت و شهرداری بوشهر آغاز شده است.
وی یادآور شد: این شناگاه‌ها به سبب استفاده مردم در فصول گرم سال در بهار و تابستان به صورت ماهانه و در فصول سرد سال پاییز و زمستان به صورت فصلی مورد پایش و نمونه برداری قرار می‌گیرد.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.