به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند دوشنبه شب در نشست بررسی صنایع دریایی استان بوشهر با حضور اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه صنایع پایین دستی با توجه به ایجاد اشتغال، تولید و رونق اقتصادی حائز اهمیت ویژه ای است.
وی بیان کرد: استان بوشهر در عرصه‌های صنعت گاز، نفت، پتروشیمی و معادن زیر زمینی ظرفیت های قابل توجهی دارد که با هدف بهره برداری از این ظرفیت ها باید صنایع پایین دستی مرتبط با آنها در استان بوشهر راه اندازی شود.
گراوند تاکید کرد: در شرایط کنونی بیکاری یکی از معضل های مهم جامعه است که برای برطرف کردن آن نیاز است همه هدف گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها با تعامل و همدلی به سمت ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری باشد.
وی افزود: برای توسعه صنایع پایین دستی در استان بوشهر، زیرساخت‌ها در عرصه‌های تامین مواد اولیه و ایجاد تسهیلات اعتباری و فضای مورد نیاز فراهم است که این ظرفیت ها باید برای رونق و توسعه اقتصادی استان به کار گرفته شود.
استاندار بوشهر به اشاره به مشکلات بخش صنعت استان بوشهر اظهار کرد: جرائم و دیرکرد تسهیلات اعتباری صنعت کاران و معدن کاران و بیمه و تامین اجتماعی از جمله مشکلات حوزه صنعت و معدن است که باید برای آن چاره اندیشی لازم صورت گیرد.
وی در ارتباط با شرکت صنایع دریایی ایران (صدرا) بیان کرد: این شرکت از ظرفیت بالایی در حوزه تولید و اشتغال برخوردار است به گونه‌ای که اکنون اشتغال بیش از سه هزار نفر در صدرای بوشهر فراهم شده و قابلیت افزایش پنج برابری دارد.
گراوند با قدردانی با حضور اعضای کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در بررسی مشکلات صنعت دریایی بوشهر اظهار داشت: مشکلات صنایع دیگر استان همانند صنایع دریایی است که باید در این زمینه راهکار اساسی برای تحقق مطالبات صنعت‌گران تدوین و اجرایی شود.
نماینده شهرستان های بوشهر، گناوه و دیلم نیز گفت: در استان بوشهر توسعه نامتوازن رخ داده تا جایی که اکنون جنوب آن اشباع از صنعت شده ولی در شمال آن چنین رویدادی اتفاق نیفتاده است.
حجت الاسلام عبدالحمید خدری افزود: با این شرایط استان بوشهر بطور کامل صنعتی دیده می شود که این نادیده گرفت حق بخشی از مردم این استان است.
وی افزود: استان بوشهر با وجود ظرفیت های فراوانش جزو آخرین استان های توسعه یافته کشور است و این نشان می دهد در مقطعی مدیران مطالبه گر نبودند.
خدری اظهار کرد: برای نمونه اکنون در پارس جنوبی اشتغال نیروهای غیربومی بسیار از فراتر از بومی هاست که این نشان غفلت از حق مردم بومی میزبان صنایع است.
7212/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.