به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نشست با اعضای شورای شهر بوشهر افزود: یکی از ظرفیت های مهم بوشهر بافت قدیم این شهر است که در ایران از حیث مهندسی و جفرافیایی بی نظیر و یک پدافند غیر عامل فوق العاده محسوب می شود.
وی بیان کرد: بافت قدیم بوشهر یک ظرفیت فوق العاده فرهنگی و اقتصادی است که باید به طور جدی مورد توجه واقع شود.
صفایی بوشهری ادامه داد: بوشهر به مرکز تولید امور مهم و استراتژیک تبدیل شده و ظرفیت و قابلیت های توسعه پسکرانه ای بسیار خوبی نیز دارد.
وی اظهار داشت: در برنامه ریزی ها جامع و دانش بنیان پیشرفت خوبی در بوشهر صورت نگرفته و سند چشم اندازی که برنامه توسعه ما را مشخص کند تاکنون تدوین نشده است.
صفایی بوشهری تاکید کرد: در این ارتباط باید تدوین سند راهبردی شهر بوشهر در افق 1404 یا 1408 در دستور کار قرار گیرد.
وی ادامه داد: با تدوین افق یاد شده بوشهر باید به یک شهر مدرن برخوردار از فرهنگ غنی انسانی و اسلامی و محیطی شاداب دینی همراه با آرامش و آسایش مردم و اشتغال روز افزون جوانان تبدیل شود .
صفایی بوشهری ادامه داد: 85 درصد مردم استان و بویژه شهر بوشهر ورزشکار و یا از علاقمندان به ورزش هستند که در این راستا باید حمایت از ورزش استان و ایجاد فضاهای فرهنگی ، تفریحی و ورزشی برای جوانان در دستور کار جدی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در هر جغرافیا مهمتر از داشته های سرزمینی، انسان های سرزمینی آن جغرافیا است.
صفایی بوشهری افزود: باتوجه به حضور نیروگاه اتمی، صنعت و طرحهای توسعه ای و تبدیل بوشهر به منطقه ویژه علم و فناوری، آموزش منابع انسانی باید به صورت جدی در این استان دنبال شود.
وی با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر بوشهر جوان و تحصیلکرده هستند اظهار داشت: این شورا باید در مدت چهار سال کارهای اساسی و ارزشمندی انجام دهد تا در پایان این دوره شهروندان شاهد آثار و کارهای ارزشمند اعضا باشند.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.