ناصرامیرزاده روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: ورود این میزان مسافر به استان بوشهر نسبت به نوروز سال گذشته 6 درصد افزایش نشان می دهد.
وی اضافه کرد: براساس آمارها استان بوشهر پس از استان های مازندران و گیلان سومین استان پرتردد کشور و پذیرش مسافران نوروزی بوده است.
امیرزاده ادامه داد: بیشتر گردشگران در شهرستان های گناوه، دیلم، بوشهر، دشتستان و کنگان اقامت داشتند و از دریا، موزه ها، ابنیه ها، محوطه های تاریخی و باستانی بازدید کردند.
وی در باره توزیع مسافران در نوروز امسال در استان بوشهر گفت: با توجه به کارهای فرهنگی انجام شده و تقسیم مناسب امکانات در همه نقاط، توزیع مناسب سفر در استان بوشهر انجام گرفت.
امیرزاده یادآور شد: برهمین اساس سمار قابل توجهی از مسافران نوروزی به شهرستان های جنوبی این استان شامل کنگان، دیر، جم و عسلویه مسافرت و از مراکز خرید و گردشگری بازدید کردند.
وی با اشاره به برگزاری آئین های نوروزگاه گفت: امسال آئین های نوروزگاه به صورت منظم در 15 نقطه استان بوشهر با هدف رونق گردشگری فرهنگی و معرفی آئین های بومی و محلی برگزار شد.
امیرزاده، استقبال مسافران نوروزی از اقامتگاه های بوم گردی را از دیگر ویژگی های نوروز امسال عنوان کرد و گفت: امسال 11 اقامتگاه بوم گردی در این استان راه اندازی شد که با توجه به استقبال مسافران توسعه این اقامتگاه ها از اولویت های این اداره کل در سال جاری به شمار می رود.
وی استقبال مسافران از اقامتگاه بوم گردی را به معنی استقبال از گردشگری روستایی عنوان کرد و گفت: استقبال از اقامتگاه های بوم گردی ضرورت توسعه گردشگری روستایی را دوچندان می کند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر اضافه کرد: در نوروز امسال 409هزار مسافر در استان بوشهر از گشت های دریایی استفاده کردند که این شمار نسبت به سال گذشته 10درصد افزایش نشان می دهد.
امیرزاده با اشاره به بازدید بیش از 46هزار نفر از موزه های استان بوشهر گفت: این میزان بازدید نسبت به سال گذشته 30 درصد رشد داشته است.
وی افزود: موزه شهید رئیسعلی دلواری، مردم شناسی، تجارت دریایی، تاریخ پزشکی و عمارت فرهنگی تاریخی دهدشتی از جمله موزه های استان است که بیشترین بازدید کننده را داشته است.
6047/6043**
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.