به گزارش ایرنا، سید عباس صالحی عصر جمعه در دیدار با خانواده شهید عاشوری در بوشهر افزود: داشتن ارتباطات مردمی، پیگیری مشکلات مردم و اجتماعی بودن از دیگر ویژگی های بارز شخصیتی این شهید است.
وی بیان کرد: شهید عاشوری برای ما مسئولان نیز یک حجت و راهنما محسوب می شود.
فرزند شهید حجت الاسلام ابوتراب عاشوری در این دیدار گفت: شهید عاشوری از دوران کودکی تا زمان شهادتش همواره در پی جلب رضایت خداوند بود و در این مسیر همواره در خانه اش به روی مردم باز بود.
حجت الاسلام محمدرضا عاشوری افزود: سخن شهید عاشوری شیوا و تاثیرگذار بود و هیچ وقت برای کسب قدرت کار سیاسی نکرد.
وی گفت: شهید عاشوری به کتاب و کتابخوانی علاقه زیادی داشت تا جایی که در بیشتر جاهایی که می رفت در اندیشه راه اندازی کتابخانه بود.
شهید حجت الاسلام شیخ ابوتراب عاشوری فرزند شیخ عباس متولد 1312 هجری شمسی در روستای حیدری از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر است.
وی تحصیلات حوزوی را در نجف و قم تا درجه اجتهاد ادامه داد و برای تبلیغات مذهبی به بوشهر آمد و در بوشهر مقدمات تاسیس مدرسه علمیه را فراهم کرد و به فعالیت علیه نظام شاهنشاهی پرداخت.
شهید عاشوری در سال 1357 شمسی مورد تعرض و اذیت ماموران پهلوی قرار گرفت و سرانجام در 13 آذرماه 1357شمسی به دست ماموران رژیم پهلوی در بوشهر به ضرب گلوله عوامل طاغوت به درجه رفیع شهادت نائل شد.
رژیم پهلوی اجازه نداد مراسم تشییع جنازه و کفن و دفن این شهید در بوشهر انجام شود به همین دلیل پیکر وی به روستای 'چغادک' در نزدیکی بوشهر که هم اکنون به شهر تبدیل شده منتقل و در حسینیه‌ای که خودش بنیان نهاده بود، به خاک سپرده شد.
7212/6043**
خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.