به گزارش ایرنا، آیت الله نجم الدین واعظ طبسی پنجشنبه در همایش بزرگ همگرایی علمای اسلام در مقابله با مکر تکفیر در شهرستان کنگان از توابع استان بوشهر با اشاره به موج اسلام گرایی در غرب افزود: جریان تکفیری تکمیل کننده پروژه اسلام هراسی است که غرب پس از حادثه 11 سپتامبر آن را به اوج رساند.
وی اضافه کرد: داعش، النصره و سایر گروهک های تروریستی از عوامل استکبار و منفور در بین امت اسلامی هستند.
وی تصریح کرد: اسلام دینی رحمانی است و این گروهک ها بعنوان مهره های دشمن با اقدامهای وحشیانه و ضد دین تلاش می کنند با ترسیم چهره ای خشن و زشت از دین اسلام موج اسلام گرایی را در غرب مهار کنند.
واعظ طبسی با اشاره به جنایتهای داعش و جریانهای تکفیری در کشورهای اسلامی گفت: وجود برخی اختلافها و انشقاق بین امت اسلامی از جمله علتهای موفقیت جریان تکفیری در برخی از کشورهای اسلامی بود.
وی خطاب به امت اسلامی و علمای دینی افزود: با وحدت و اتفاق نظر دشمنان را از سرزمین های اسلامی بیرون و مشت محکمی به دهان آنها بزنید.
نماینده اهل سنت سیستان و بلوچستان در خبرگان رهبری نیز گفت: جریان تکفیر دست نشانده صهیونیست هاست.
مولوی نظیرعلی احمد سلامی افزود: هدف جریان تکفیر تباهی میراث بزرگ فرهنگی اسلام است.
وی بیان کرد: تنها راه نجات جهان اسلام، اضمحلال جریان تکفیری و حامیان آنها، تحکیم وحدت و همدلی امت اسلامی است.
وی با اشاره به نقش و جایگاه عالمان دین افزود: علمای شیعه و سنی باید با روشنگری در کرسی های درس و خطابه چهره کریه دشمن را برملا و به تحکیم وحدت شیعی و سنی کمک کنند.
سلامی، جمهوری اسلامی ایران را مهد و تجلیگاه وحدت امت اسلامی معرفی کرد و گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی شیعه و سنی برادر و برابر زندگی می کنند.
رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت بوشهر نیز گفت: تحکیم همگرایی علمای شیعه و سنی از جمله اهداف برگزاری همایش و کارگاه تخصصی اصول فقه مقارن در کنگان است.
حجت الاسلام سید احمد احمدی افزود: برگزاری چنین همایش هایی می تواند به تقریب مذاهب کمک کند.
وی با اشاره به ارادت و علاقه خاص اهل سنت به ساحت مقدس اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گفت: شرکت جمعی از ائمه جمعه و جماعات اهل سنت استان در پیاده روی اربعین، حضور تعدادی از برادران اهل سنت در موکب های اربعین و خدمت به زائران و تقدیم چند شهید جلوه های عینی و عملی از ارادت اهل سنت به پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت است.
6047/7208/1772
**خبرنگار: ابوذرحسین پور **انتشار: مجید ملازاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.