در ادامه این مطلب آمده است:در حالی که بیمارستان امام خمینی(ره) بندر کنگان به عنوان یکی از قطب‌های درمانی جنوب کشور، سالانه به بیش از یک میلیون نفر مراجعه‌کننده مردم جنوب استان های بوشهر و فارس و شمال استان هرمزگان خدمات ارایه می‌دهد اما به دلیل بی‌توجهی‌های انجام شده، در آستانه از دست‌دادن تنها متخصص و جراح مغز و اعصاب خود است.
آمار مراجعین به بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در سال 95، یک‌میلیون و 168 هزار نفر عنوان شده که با احتساب جمعیت 107 هزار نفری این شهر تقریبا 11 برابر این جمعیت فقط در سال گذشته برای دریافت خدمات پزشکی به این بیمارستان مراجعه‌کرده‌اند.
اگر چه این بیمارستان با 96 تختخواب از سال 1380 رسما به کاروان بیمارستان‌های استان بوشهر پیوست اما طرح توسعه این بیمارستان مدیون سفر مقام معظم رهبری در سال 1390 به شهرستان کنگان است که طی آن توانست به بزرگترین مرکز اورژانس جنوب کشور تبدیل شده و بخش‌های مهمی بیمارستانی با افزایش 100 تخت را تجربه کند.
با این شرایط و پس از مساعی وزارت نفت که هزینه طرح توسعه این بیمارستان را متقبل شد، یکی از جراحان به نام کشور که سوابق متعددی در جراحی مغر و اعصاب در اروپا و امریکا دارد برای کار در این بیمارستان فراخوانده شد تا بتواند به مردم و شاغلین صنعت نفت که به دلیل بافت کاری می‌توانند هر لحظه دچار تروما شوند، ارائه خدمات کند.
کمبود شدید متخصیین و جراحان مغز و اعصاب در ایران و نیازمندی به این رشته فوق حساس، سبب شده که اگر استانی بتواند یک متخصص را جذب کند با چنگ و دندان او را نگه دارد تا از حضور این پزشک، به مردم ارائه خدمات کند.
حال با این شرایط و اورژانسی‌بودن اعمال جراحی مغز و اعصاب پس از هر ضربه که از یک سانحه رانندگی، تا پرت‌شدن از یک بلندی و برخورد شی سخت می‌تواند در محیط ‌های عمومی و صنعتی شامل شود و ورود تیم پزشکی حداقل در 4 ساعت اول می‌تواند به بهای مرگ و زندگی فرد مصدوم منجر شود، مشاهده می‌شود که پزشکی که با همه سختی‌ها توسط وزارت نفت و به کمک دانشگاه علوم پزشکی بوشهر جذب شده، به دلیل امکانات صفر جراحی مغز و اعصاب در اتاق عمل بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان کنگان در حال رفتن از استان بوشهر است.
اگر چه کسی به جز دکتر حسن حیدری از مدیران سخت‌کوش و جهادی بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان نتوانسته صدای این پزشک را به گوش مسوولین برساند اما تاکنون اقدامی جهت رفع خواسته منطقی متخصص و جراح مغز و اعصاب این بیمارستان انجام نشده است.
خواسته این پزشک متخصص هم برای تجهیز اطاق عمل بیمارستان کنگان فقط خرید یک ست ابتدایی و اولیه جراحی مغز و اعصاب به میزان 800 میلیون تومان است .
البته متخصص و جراح مغز و اعصاب تمام وقت بیمارستان کنگان یک فرصت 50 روزه به این بیمارستان داده است تا این تجهیزات خریداری و در اختیار اطاق عمل قرار داده شود که تا پایان این مهلت چند روزی دیگر باقی نمانده و منطقی است که با وجود سختی‌های فراوان برای جذب متخصص و جراح مغز و اعصاب، زمینه نگهداری و ماندگاری متخصص کنونی این بیمارستان انجام شود.
شاید اگر این پزشک از امکانات رفاهی و حقوق آن چنانی درخواست‌هایی داشت می‌توان با یک جواب که نداریم و نمی‌شود حرفی زد که البته به دلیل کمبود این نوع تخصص در کشور، چندان هم شایسته نیست اما وقتی که بدور از این داستان‌ها و صرفا برای راه‌اندازی یک دپارتمان جراحی در یک بیمارستانی که سالانه بیش از یک میلیون مراجعه‌کننده دارد این قدر شور می زند و به تکاپو افتاده است باید به این پزشک آفرین گفت و به مسوولان بی‌تفاوت .....
6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.