به گزارش ایرنا، روابط عمومی فرمانداری گناوه روز دوشنبه به نقل از حمیدرضا پناه در جلسه کارگروه اشتغال این شهرستان افزود: اعتبار اختصاص یافته درسه بخش کارورزی، روستا تعاون و تبصره ماده 18 درنظرگرفته شده است.
وی اضافه کرد: طرح کارورزی به منظور ایجاد فرصت شغلی برای افراد تحصیل کرده است که زمینه ای مناسب برای یادگیری عملی در حوزه کسب وکار برای این قشر فراهم می کند.
پناه با بیان اینکه هدف اصلی طرح روستا تعاون، ایجاد اشتغال در روستاهاست، ادامه داد: تسهیلات اشتغال زایی درقالب تبصره ماده 18 به طرح هایی پرداخت می شود که پس از کارگروه مشخص و تایید شده باشد.
پناه اظهارکرد: پرداخت تسهیلات اشتغال زایی تبصره ماده 18 تا سقف 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در کارگروه شهرستان و بالاتر از آن توسط کارگروه استانی بررسی می شود.
مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان بوشهر نیز با بیان اینکه مبحث مهم اشتغال باید با همکاری همه دستگاهها دنبال و حل شود، گفت: حمایت و منابع مالی به متقاضیان طرح، بدون آموزش نتیجه بخش نخواهد بود.
مرتضی شهبازی، به چشم انداز طرح روستای بدون بیکار که مورد توجه دولت است اشاره کرد و افزود: در روستاها باید نشست های هم اندیشی برگزار و قابلیت های اشتغال دراین مناطق شناسایی شود.
مسعود شیرافکن بخشدار ریگ گفت: با استفاده از ظرفیت و مدیریت محلی امکان اشتغال 100 درصدی وجود دارد که محقق شدن این مهم منوط به مشخص شدن بانک اطلاعاتی بیکاران، ارایه بخشنامه طرح توسط دهیاران به مردم و همکاری شرکت های مشاوره ای سرمایه گذاری است.
فرماندار گناوه گفت: همکاری دستگاههای اجرایی در روند اعطای تسهیلات اشتغال زایی و ارایه طرح های تولیدی خوب نبوده و باید هماهنگی و تلاش بیشتری داشته باشند.
سیدعلی پاک نژاد افزود: باتوجه به منابع درنظرگرفته شده اشتغال زایی، از ظرفیت های محلی نهایت استفاده برده شود و تلاش لازم برای وصول تسهیلات در دستور کار بانک های عامل و ادارات مربوطه قرار گیرد.
وی گفت: شهرستان گناوه از قابلیت و ظرفیت های اشتغال زایی زیادی برخوردار است که پویایی آنها مستلزم برطرف کردن موانع تولید است.
فرماندارگناوه بر حل مشکلات تولیدکنندگان در شهرک های صنعتی این شهرستان بویژه زیان دیدگان و بیمه قالی بافان تاکید کرد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.