به گزارش ایرنا، امان الله حیدری روز پنجشنبه در جلسه ستاد کاشت این شهرستان افزود: نیاز سالانه بذر موردنیاز این شهرستان 2 هزار و 100تن است که درصورت نیاز کشاورزان تامین خواهد شد.
وی اضافه کرد: کشاورزان می توانند بذر مورد نیاز خود را که از ارقام چمران 2، کریم و کوهدشت است از عاملان توزیع نهادهای کشاورزی تعاون روستایی در یافت کنند.
حیدری با بیان اینکه اولویت ستادکاشت در فصل زراعی جاری کشت بموقع است، افزود: بهترین زمان برای کشت دراین منطقه که تاثیر بسزایی در میزان راندمان و عملکرد محصول دارد 15 آبان تا 15 آذر است.
وی کشت کلزا را از دیگر اولویت های ستاد کاشت این شهرستان اعلام کرد و گفت: سهمیه تعیین شده فصل زراعی جاری این نوع محصول 170 هکتار است که امسال مشمول تسهیلات بانکی، بیمه و دیگر خدمات می شود.
حیدری، یکی از دغدغه های کشاورزان را مطالبه های بیمه ای سال گذشته کشاورزان دانست و اظهارکرد: با پیگیری های بعمل آمده بزودی هزینه خسارت کشاورزان پرداخت خواهد شد.
مدیرجهادکشاورزی گناوه، کشت مکانیزه را از اولویت های دیگر ستاد کاشت عنوان کرد و گفت: استفاده کشاورزان از دستگاههای ردیف و عمیق کار مزایای خوبی ازجمله صرفه جویی و برداشت محصول زیاد برای آنان در بردارد.
نماینده بخشداری مرکزی گناوه گفت: برپایی این نشست در پاسخگویی به مشکلات و خواسته های کشاورزان اثربخش است.
اردلان امیرزاده افزود: در این نشست با ارایه راهکارهای مناسب نقاط ضعف و قوت نشست های سال گذشته بررسی و خروجی خوبی بدنبال داشته باشد.
وی گفت: برنامه ریزی لازم برای حل مشکلات و دغدغه های کشاورزی در زمان برداشت باید موردتوجه ستاد کاشت این شهرستان قرارگیرد.
رئیس بانک کشاورزی گناوه گفت: این بانک برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان در فصل کشت پاییزه آمادگی دارد و پیگیری های لازم برای وصول بیمه پارسال کشاورزان صورت گرفته است.
مجید گزی، از کشاورزان، دامداران و مرغداران و صیادانی که از این بانک تسهیلات دریافت کردند خواست نسبت به پرداخت بدهی های معوقه خود بموقع اقدام کنند.
نمایندگان کشاورزان در این نشست به بیان مسایل و مشکلات خود پرداختند که عمده آنان مرتبط با بیمه و سوخت بود.
دراین نشست مصوباتی برای اجرا ازجمله تعیین سهمیه سوخت، نرخ تراکتور و پرداخت معوقات تسهیلات اخذ شده متقاضیان از بانک کشاروزی از عمده آنان بود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط کم آب کشور محسوب می شود و کشت این منطقه بصورت دیم انجام می شود.
6164/6043**
خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.