به گزارش ایرنا، دانش آموزان بوشهری درحالی که پیشانی بند یا حسین بر سر داشتند دراین آئین حاضر و به یاد حضرت قاسم (ع) نوجوان 13 ساله دشت کربلا عزاداری کردند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر در این آیین گفت: هدف از برگزاری این سوگواره دانش آموزی تکریم شهدای نوجوان و جوان عاشورایی و آشنایی نوجوانان با شخصیت حضرت قاسم (ع) است.
حجت الاسلام حامد بردستانی افزود: در روز عاشورا جوانان و نوجوانان زیادی به شهادت رسیدند که سرآمد و نماد جوانان شجاع حضرت علی اکبر(ع) و نماد نوجوانان نیز حضرت قاسم (ع) است.
وی اضافه کرد: هرچند سن و سال این نوجوانان کم است ولی با تعقل و تفکر می توانند از جمله حضرت قاسم (ع) دل امام زمان خویش را شاد کنند.
بردستانی با اشاره به شهدای دانش آموز استان بوشهر اظهار کرد: نوجوانان این آب و خاک دردوران دفاع مقدس با پیروی از ولی فقیه زمان خود در جبهه های نبرد حق علیه باطل همچون قاسم بن الحسن (ع) حماسه ها آفریدند.
وی گفت: حتی اگر حماسه آفرینی بزرگان دانش آموز این آب و خاک از جمله حسین فهمیده از کتابهای درسی حذف شوند ولی دلیرمردی آنان در دفاع از میهن و حفظ دین خدا از ذهن ها فراموش نمی شود.
بردستانی افزود: امروز برخی ها جوانان را به شخصیت های واهی وصل می کنند این درحالی است که ما بزرگان دانش آموزی چون شهید فهمیده را داریم که با شجاعت به دل دشمن می زدند و حماسه ها آفریدند.
بردستانی بیان کرد: برخلاف میل دشمن جوانان این سرزمین به پاس خون هزاران شهید با حضور در آیینهای عزاداری اهل بیت (ع) انقلابی می مانند.
معاون تبلیغ حوزه علمیه استان بوشهر گفت: درحالیکه دشمن برای ضربه زدن به نظام و انقلاب جنگ نرم را از طریق فضای مجازی پیشه کرده جوانان باید با تیزبینی خود به خطا نروند و از آنها فاصله بگیرند.
وی افزود: امروز در این آیین باشکوه جوانان و نوجوانان جمع شده اند تا با امام حسین (ع) عهد ببندند که شبیه به حضرت قاسم (ع) عزت نفس، اخلاق خوب، شجاعت، تواضع و ولایت مدار باشند.
بردستانی گفت: وقتی حضرت قاسم (ع) می گوید ' مرگ برای من از عسل شیرین تر است' این اوج عزت و شجاعت آن نوجوان 13 ساله را می رساند.
عبارت 'احلی من العسل' پاسخ حضرت قاسم بن الحسن در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا (ع) است که پرسیدند، مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان 13 ساله در جواب حضرت گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین‌تر از عسل (احلی من العسل) است.
مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان بوشهر هدف از برگزاری این همایش را شناخت نوجوانان و جوانان با شخصیت حضرت قاسم (ع) معرفی کرد.
حجت الاسلام مرتضی محمدیان افزود: اجرای گفتمان‌های دین‌مداری، بهره ‌برداری از آموزه‌های دینی، تشویق و ترغیب جوانان و دانش آموزان به امور دینی و انقلاب‌ گرایی از دیگر هدفهای سوگواره 'احلی من العسل' است.
وی یادآور شد: همایش 'احلی من العسل' امسال در 15 بقعه متبرکه استان بوشهر برگزار شد.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: همایش احلی من العسل با هدف نهادینه کردن فرهنگ امربه معروف و نهی از منکر، ایثار و شهادت در بین نوجوانان 13 ساله برگزار می شود.
سیروس فتحی افزود: امسال همایش احلی من العسل در سطح 300 مدرسه برای 45هزار دانش آموز پسر مقطع متوسطه اول در استان بوشهر برگزار شد.
وی اضافه کرد: افزون براین در مرکز استان بوشهر نیز این همایش برای یکهزار و500 دانش آموز در حسینیه ثارالله طراحی شده است.
فتحی اظهار کرد: در این همایش تلاش شد فرهنگ پاسداری از مرزها و ارزشهای اسلامی به دانش آموزان آموزش داده شود.
در این آئین دانش آموزان به عزاداری و سوگواری پرداختند.
6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان** انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.