به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت مجتمع گازی پارس جنوبی روز سه شنبه به نقل از سرپرست پالایشگاه نهم گفت: هدف از برگزاری این دوره های آموزشی بکارگیری نیروهای بومی درمحیط کارگاهی فازهای پالایشگاهی است.
سید محمد مهدی هاشمی افزود: داشتن مهارت های شغلی نقشی مهم در ایجاد اشتغال و برطرف کردن بیکاری جوانان جویای کار دارد.
وی بیان کرد: با اجرای طرح مهارت آموزی درپالایشگاه نهم مجتمع گازپارس جنوبی، آموزش نیروهای بومی جویای کار درصنعت نفت وگازکلید خورد.
وی با اشاره به اینکه این نخستین بار است که این مهم در بین پالایشگاه های مجتمع گازپارس جنوبی صورت می پذیرد، گفت: باتلاش و همکاری کارکنان واحدهای پالایشگاه نهم تاکنون سه کلاس آموزشی برای پذیرش کار آموزان فراهم شده است.
سرپرست پالایشگاه نهم مجتمع گازی پارس جنوبی ادامه داد: با برنامه ریزیهای دقیق و نشست های تخصصی، برای پذیرش کارآموزان هیچگونه محدودیتی نداریم و جوانان منطقه می توانند برای کسب مهارتهای لازم در این دوره های آموزشی شرکت کنند.
هاشمی با بیان اینکه اولویت جذب نیروی بومی در صنایع پالایشگاهی با مهارت آموزان آموزش دیده در این دوره هاست، اظهار کرد: در پایان دوره آموزشی گواهینامه آموزشی رزومه کاری توسط پالایشگاه نهم و فنی و حرفه ای استان برای کارآموزان صادر می شود.
وی گفت: با اجرای این طرح کارآموزان آماده حضور در صنعت نفت و گاز می شوند و می توانند در فرصت های شغلی پیشرو وارد مجموعه صنعت شوند.
این دوره آموزشی به مدت یک هفته ادامه دارد.
از سال 1374 عملیات اجرایی طرح توسعه میدان گازی پارس جنوبی در شهرستان های عسلویه و کنگان استان بوشهر آغاز شده و تاکنون از مجموع 24 فاز توسعه ای میدان گازی پارس جنوبی 18 فاز به بهره برداری رسیده و 6 فاز دیگر در دست اجراست که تا پایان سال 1397 باید همه این طرح ها به بهره برداری برسد.
هم اکنون از 18 فاز در بهره برداری میدان گازی پارس جنوبی روزانه 570 میلیون مترمکعب گاز تولید می شود.
در زمان حاضر بیش از 60 هزار نفر در طرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی مشغول کار هستند. 6047/6043**
خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.