به گزارش ایرنا آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز پنجشنبه در کلاس اخلاق و جشن عید غدیر در مدرسه علمیه علی بن ابیطالب (ع) کنگان استان بوشهر افزود: غدیر حادثه ای تمام شدنی در یک برهه زمانی نیست بلکه با هر روز جامعه سر و کار دارد.
امام جمعه موقت قم اضافه کرد: آنچه در غدیر اتفاق افتاد شالوده حرکت در جهت حفظ شخصیت و کرامت انسان است.
حسینی بوشهری ادامه داد: جامعه کنونی نیازمند ترویج فرهنگ ناب غدیر و ولایت است و این فرهنگ باید در جامعه نهادینه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت انتقال فرهنگ غدیر و امامت و ولایت به نوجوانان و جوانان اشاره کرد و ادامه داد: باید تربیت نوجوانان و جوانان ما بر اساس فرهنگ ناب اهل بیت باشد.
عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و جایگاه حوزه های علمیه و مراجع عظام تقلید اشاره کرد و گفت: توطئه های دشمنان و تلاش آنان برای تخریب شخصیت ها و رجال دینی نشان از عظمت و جایگاه علما و مراجع و مدارس علمیه دارد و دشمن از نقش اثرگذار این انسان های بزرگ وحشت زده شده است.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از زحمات امام جمعه کنگان و مسئولان سابق حوزه علمیه این شهر بیان کرد: اکنون مدارس علمیه در شهرستان کنگان و استان و کل کشور از شرایط و امکانات خوبی بهره مندند و طلاب بکوشند با تهذیب نفس و تحصیل علم در جامعه اثرگذار باشند.
امام جمعه و مسئول مدارس علمیه کنگان ضمن ارائه گزارشی از حوزه های علمیه گفت: هم اکنون بیش از 230 طلبه در مدارس علمیه این شهر مشغول تحصیل علوم دینی هستند.
حجت الاسلام محمود محمودی افزود: بیش از 25 استاد مدرک دار عهده دار امر تعلیم و تربیت در مدارس علمیه کنگان فعالیت می کنند.
شهرستان کنگان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
7208/6043**
خبرنگار: ابوذر حسین پور** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.