به گزارش ایرنا، یوسف قیصری روزسه شنبه درجلسه روسای واحدها و مراکز دانشگاهی استان بوشهر افزود: دانشگاه محور توسعه، ارتباط اجتماعی و اقتصادی است که راه حل مناسبی برای برون رفت از مشکلات اقتصادی، رسیدن به ثبات اقتصادی و روش مناسب برای محقق کردن یافته های ناب و اجرایی کردن راهکارها و راهبردهاست.
وی اضافه کرد: هدف اصلی در دانشگاه ها، ساختن آینده از راه تولید علم و پژوهش های هدفمند و کاربردی برای تامین نیازهای کشور است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر اظهار کرد: تبدیل علم به فناوری محور اصلی ارتقای صنعت است که اگر بتوانیم در عرصه علم و فناوری موفق عمل کنیم، می توانیم صاحب قدرت نیز شده و هیچ گونه تهدیدی برای کشور موثر نخواهد بود.
وی ادامه داد: هم اینک بیش از ازهر زمان نیازمند بازنگری در روش های قدیمی و استخراج روش های نوین ارتباط میان صنعت و دانشگاه هستیم.
قیصری گفت: داشتن روش های مناسب و هدایت آگاهانه منابع و امکانات توسعه، می تواند زمینه ساز موفقیت علم و صنعت در کنار هم باشد.
رئیس دانشگاه ازاد واحد بوشهر افزود: دانشگاه در حفظ تعادل میان اهداف اجتماعی و اقتصادی نقش سازنده ای دارد و باید نقش واقعی خود را در برنامه های توسعه ملی ایفا کند.
قیصری ادامه داد: واحدهای دانشگاهی و علمی اعتبار هر شهر هستند و تعامل بیشتر دانشگاه با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استانی و محلی برای رسیدن به اهداف و آبادانی منطقه و کشور ضرورت دارد.
7210/6043** خبرنگار: سیده نیر قیمی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.