به گزارش ایرنا، سرهنگ جهانبخش صیادی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت داخل خودرو و کیف قاپی در سطح شهر خورموج طی یک هفته گذشته، این موضوع در اولویت کاری پلیس شهرستان قرار گرفت.
وی بیان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی و تجسس کلانتری مرکز با اقدامهای اطلاعاتی و تحقیقهای میدانی نسبت به شناسایی سارقان کیف قاپ اقدام های لازم را انجام و دوربین های مداربسته در طول مسیر های احتمالی محل تردد سارقان را مورد بازبینی قرار دادند.
صیادی افزود: در نهایت پس از تلاش های فراوان تصویری از سارقان که به وسیله یکی از دوربین های مداربسته در آخرین سرقت به دست آمده بود با تصویر سارقان سابقه دار و حرفه ای مطابقت داده شد.
وی اظهار کرد: با تلاش های انجام شده هر 2 سارق سابقه دار با این روش شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه با هماهنگی مقام قضایی در مخفیگاهشان دستگیر شدند.
صیادی افزود: در بازرسی از محل مخفیگاه متهمان، مقدار زیادی اموال سرقت شده
شامل گوشی تلفن همراه، طلا و غیره کشف شده است.
وی اظهار کرد: این افراد در بارزجویی های پلیس به هفت فقره سرقت کیف قاپی، 9 فقره سرقت درون خودرو، یک فقره سرقت اماکن دولتی و یک فقره سرقت احشام اعتراف کردند.
صیادی یادآور شد: براساس اعتراف سارقان، بیشتر سرقتها در ساعت اولیه شب به وسیله موتور با سر و صورت پوشیده و سوء استفاده از غفلت رهگذران در محله های خلوت انجام شده و علت و انگیزه خود را اعتیاد، تامین هزینه خرید مواد مخدر و گذران زندگی بیان کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان دشتی در ادامه با توصیه به شهروندان و مسافران نوروزی گفت: شهروندان و مسافران نوروزی هنگام صحبت کردن با تلفن در جای خلوت کیف خود را با دستی که به سمت دیوار یا جدول خیابان است حمل کنند.
وی افزود: کیف قاپی به طور معمول با موتورسیکلت های تندرو و یک نفر ترک نشین با کلاه انجام می شود از این رو شهروندان باید در چنین زمانی هوشیاری لازم را داشته باشند.
6047/7212 **خبرنگار: عبدالصمد شهریاری*انتشار دهنده: موناعیدان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.