به گزارش ایرنا، رئیس منابع طبیبعی و آبخیزداری شهرستان بوشهر روز شنبه در این آیین گفت: پارک جنگلی چاهکوتاه با قدمتی 40 ساله یکی از مکان های گردشگری شهرستان و استان بوشهر است که در فصل زمستان و پاییز مناسب سال همواره مورد استفاده قرار می گیرد.
عبدالحمید منصوریان اضافه کرد: این پارک جنگلی با مساحت حدود 150 هکتار بیشتر درختان آن از نوع 'کهور اکاسیا' و 'ویکتوریا' است و درصورت حفاظت نشدن امکان تخریب و قهقراه رفتن آن وجود داشت.
رئیس منابع طبیبعی و آبخیزداری شهرستان بوشهر افزود: تاکنون سمن ها، دهیاران و شورا های روستا های همجوار این پارک در پاکسازی وحتی نگهداری در کنار منابع طبیعی کمکهای خوبی ارائه کرده اند.
وی اظهار کرد: برای همکاری با دیگر دستگاههای دوستدار طبیعت هر کسی بخواهد نهالی در پارک جنگلی چاهکوتاه غرس کند با آن همکاری لازم انجام می شود.
منصوریان گفت: هرنهالی که کاشته و سبز می شود علاوه بر مسائل زیبایی شناختی دربهبود کیفیت هوا وکاهش آلودگی تاثیر بسیار مهم دارد ازاین رو همه در حد توان خود به کمک فضای سبز استان باید کمک کنند.
وی اضافه کرد: بی شک کاشت نهال اهمیت بسیاری دارد اما آنچه ازاهمیت بالاتری برخوردار است، حفظ درختان موجود در پارکهای جنگلی است که در این زمینه همکاری سازمانها و تشکل های غیردولتی ضروری است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: ما نیازمند ظرفیت های درونی بسیج در حفاظت از منابع طبیعی و کاشت درخت هستیم.
سهیل مهاجری افزود: رویکرد فرماندهان وتشکیلات بسیج استان به مقوله توسعه فضای سبز ودرختکاری تحسین برانگیز است وما نیز به دنبال استفاده از این تجربه هستیم.
وی اضافه کرد: تاکنون اقدامهای قابل توجهی در مورد پیوند با نیروی مردمی بسیج و منابع طبیعی انجام و نهال کاری های وسیعی در برخی مناطق صورت گرفته است و انتظار می رود از این ظرفیت به صورت شایسته استفاده شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهرافزود: منابع طبیعی آماده است در صورت ضرورت تجربه تخصصی خود در حوزه توسعه فضای سبز را در اختیار فرماندهان سپاه امام صادق (ع) قرار دهد.
وی همچنین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در مورد لزوم حفظ جنگل ها ومراتع از دست اندازی سوداگران گفت: منابع طبیعی استان در این زمینه اقدامهای مثبتی انجام شده است.
مهاجری گفت: پیشنهاد می شود به تعداد شهدای استان در تمام شهرستانها کاشت نهال انجام شود و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر آمادگی تهیه و توزیع این نهالها را دارد.
6047/6043** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.