به گزارش ایرنا، معاون دریایی بندری اداره بنادر و دریانودری استان بوشهر در این نشست با تبریک فرا رسیدن 18 اسفندماه روز بوشهر اظهار داشت: بندر بوشهر با وجود اینکه از بعد مساحت از بنادر کوچک است اما رتبه دوم در حمل و نقل کانتینری در سطح کشور را داراست.
محمد شکیبی نسب افزود: با توجه به محدودیت ها برای توسعه بندر بوشهر طرح توسعه این بندر در قالب جزیره نگین و در 450 هکتار اجرا می شود که به منطقه ویژه اقتصادی استان بوشهر نیز ملحق شده است.
وی گفت: هم اکنون ظرفیت کنونی تخلیه و بارگیری کانتینری بندر بوشهر هفت میلیون تن است که با انجام طرح توسعه ای آن به بیش از 2 برابر خواهد رسید.
شکیبی نسب ادامه داد: با احداث جاده ای که از سمت جزیره نگین به سمت جاده بوشهر-برازجان پیش بینی شده تردد بسیاری از کامیون و تریلرها در خارج از شهر بوشهر صورت خواهد گرفت.
وی با اشاره به احداث چهار پایانه کانتینری در جزیره نگین یادآور شد: برای تحقق طرح توسعه ای بندر بوشهر نیاز به یک ظرفیت فعال داریم که از خرداد سال 94 روند رکود ورود کالا به بندر را داشتیم ولی با بازاریابی های صورت گرفته از نیمه دوم سال 95 وضعیت بهتری پیدا کردیم.
شکیبی نسب گفت: چنانچه بخواهیم بندر بوشهر به جایگاه اصلی خود برسد همه دستگاههای ذیربط باید در یک تعامل سازنده برای رسیدن به این هدف مهم تلاش کنند.
رئیس بنیاد ایرانشناسی شعبه استان بوشهر نیز در این نشست گفت: استان بوشهر در عرصه دریا و دریانوردی تاریخ درخشان داشته و در این عرصه بزرگانی چون ناخدا عباس دریانورد، ابراهیم دریا بیگی و سلیمان سیرافی فعالیت داشتند.
عبدالکریم مشایخی ادامه داد: در 2 کتاب سفرهای دریایی ناخداعباس دریانورد و زندگی نامه به نویسندگی اینجانب گوشه ای از این افتخارات که متعلق به استان بوشهر است به رشته تحریر آمده که یک ظرفیت خوب برای شناخت ابعاد وسیع زندگی ناخدا عباس دریانورد است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به انتقال پروانه کشتی رافائل از بوشهر به شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: با تمام وعده هایی که از مسئولان شنیدیم این اثر تاریخی ارزشمند به شرکت ذوب آهن منتقل شد.
مشایخی گفت: این در حالی است که طبق قانون چنین آثاری اگر در مالکیت شخصی باشد نیز انتقال آن برای اسقاط جریمه و زندانی دارد.
وی یادآور شد: در کشورهای پیشرفته به چنین آثار ارزشمندی بهای فروانی داده می شود که این رویه باید برای آثار تاریخی ارزشمند کشور نیز روند مطلوب تری به خود بگیرد.
صحبت های محمدرضا ایرانی بعنوان یکی از پیشکسوتان عرصه دریانوردی بوشهر پیرامون تاریخچه دریانوردی این شهر و اجرای موسیقی زنده توسط گروه شالو از دیگر برنامه های نشست علمی تخصصی دریا و دریانوردی در بوشهر بود.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.