به گزارش ایرنا، مهرالله درخشان مهر روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی دانشگاه سبز در بوشهر افزود: توسعه پایدار باید از دانشگاههای سبز صورت گیرد زیرا در دانشگاه ساختمان و بناهای فراوانی احداث می شوند.
وی بیان کرد: همچنین با توجه به نقش غیرقابل انکار دانشگاه در نهادینه کردن مصرف بهینه انرژی پرداختن به داشگاههای سبز حائز اهمیت ویژه ای است.
درخشان مهر گفت: در این ارتباط شورای مدیریت سبز در سطح بیشتر دانشگاههای کشور تشکیل شده است.
وی با اشاره به تهیه بانک اطلاعاتی فضای اقلیمی بیان کرد: برای استفاده بهینه از انرژی های تجدید ناپذیر یک طرح توجیحی نیز برای استفاده از انرژی خورشیدی در سطح دانشگاههای کشور تهیه شده است.
معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور نیز گفت: در سال 92 منابع بودجه ای دولت 210هزار میلیارد تومان که این میزان برای سال آینده به 320 هزار میلیارد تومان رسیده است.
محمدرضا واعظ مهدی افزود: این میزان منابع بودجه ای در این مدت 52 درصد رشد داشته که در بخش های مختلف با افزایش های متنوعی همراه است.
وی یادآور شد: برای نمونه در بخش رفاه اجتماعی اعتبارات از 370 هزار میلیارد ریال به 720 هزار میلیارد ریال رسیده است.
نخستین همایش ملی دانشگاه سبز با مشارکت وزارت علوم تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه روز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه خلیج فارس در بوشهر آغاز شد و تا فردا پنج شنبه ادامه دارد.
6047/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.