به گزارش ایرنا، رضا عوض پور پنجشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر افزود: این میزان اعبتار تخصیصی از محل های مختلف از جمله اعتبارات استانی، ملی، ارزش افزوده و آلایندگی است که نسبت به سال آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید ( 92) 160 درصد رشد نشان می دهد.
وی اضافه کرد: براساس ارزیابی های صورت گرفته سال گذشته این استان از لحاظ دسترسی به اهداف عمرانی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد.
عوض پور ادامه داد: سهم استان بوشهر در تولید ناخالص ملی 4.8 درصد است و در این ارتباط رتبه 6 کشور را به خود اختصاص داده است.
وی بیان کرد: درآمد گمرکهای استان بوشهر در سه سال گذشته 60 هزار میلیار ریال و در 9 ماه نخست سال جاری 17هزار میلیارد ریال است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشدی قابل توجه داشته است.
عوض پور گفت: درآمد مالیاتی استان بوشهر در این مدت 55 هزار میلیارد ریال بود طوریکه این استان در سال گذشته در میان 6 استان دارای درآمد مازاد در کشور جای گرفت.
وی در ارتباط با نرخ بیکاری استان بوشهر گفت: این نرخ در 6ماه نخست سال جاری 11.2 درصد است که با توجه به شرایط اقلیمی خاص این استان در 6ماه دوم سال 2 تا 3 درصد کاهش می یابد.
وی در ارتباط با احداث پروژه های آب شیرین کن استان بوشهر اظهارکرد: تاکنون آب شیرین کن های شهرهای بوشهر و کنگان به بهره برداری رسیده و چند پروژه دیگر نیز در دست احداث است که امیدواریم با احداث آنها بخش قابل توجهی از آب آشامیدنی مورد نیاز این استان تامین شود.
عوض پور، در ارتباط با پروژه های اجرایی استان بوشهر بیان کرد: براساس آخرین گزارش مستند، 152 پروژه در استان بوشهر به بخش خصوصی واگذار شده که 97 مورد آن بر اساس ماده 88، 52 مورد براساس روش بی او تی (BOT روش ساخت، راه اندازی و انتقال ) و 2 پروژه براساس روش بی او او (BOO روش ساخت، تملک و بهره برداری که در این روش پروژه در تملک بخش خصوصی قرار می گیرد ) است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برقی کردن چاه های کشاورزی، گازرسانی به واحدهای مرغداری و برق رسانی به مزارع پرورش میگو از خواسته های مهم فعالان این عرصه در استان بوشهر است که انتظار می رود با توجیه اقصتادی مناسبی که دارد در آینده نزدیک شاهد تحقق آن باشیم.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور روز پنجشنبه به استان بوشهر سفر کرد و طرح های عمرانی در دست اجرایی این استان ازجمله طرح تحول کشاورزی در دشتستان، شرکت صدرا، منطقه ویژه اقتصادی و دهکده گردشگری بوشهر مورد بازدید قرار داد.
7212/6043** خبرنگار: عبدالصمد شهریاری** انتشاردهنده: خدانظر خواجه

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.