عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان بوشهر افزود: در صورتی که در این زمینه با حساسیت برخورد نکنیم قطعا در آینده باید هزینه سنگین ناشی از آن را بپردازیم و هر غفلتی برای ما تبعات زیادی را به دنبال خواهد داشت.

وی یادآورشد:  آرایشگاه‌های مردانه و زنانه موظف به اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی هستند و اتاق اصناف مکلف است  بصورت مرتب از فعالیت این صنف بازدید کند.

استاندار بوشهر  گفت: نوبت دهی در آرایشگاه‌ها باید تنها به شکل تلفنی صورت گیرد، نکات بهداشتی به صورت کامل رعایت شود و تجمع بیش از یک نفر ممنوع است.

گراوند ادامه داد: در صورت مشاهده اولین مورد عدم رعایت پروتکل‌های مصوب بهداشتی، آن واحد صنفی پلمپ شود.

وی همچنین با اشاره به تعهد واحدهای صنفی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان از سرگیری فعالیت، گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف مکلفند بازدیدهای مرتب این واحدها داشته باشند و در صورت مشاهده عدم رعایت این پروتکل‌ها در مرتبه اول تذکر دهند و در صورت بی‌توجهی واحد را پلمب کنند.

ستاد مبارزه با کرونا همچنین مصوب کرد سالن‌های غذاخوری تنها به صورت بیرون‌بر اجازه فعالیت دارند.

استاندار بوشهرگفت: فعالیت صیادان نیاز استان است واین صنف مانند گذشته به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

استاندار بوشهر به روستاهای درگیر با کرونا اشاره کرد و گفت: دستگاههای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد، بسیج و اتاق اصناف بسته‌های بهداشتی این روستاها را تامین کنند.

گراوند افزود امروز برای افراد تحت پوشش بسته‌های بهداشتی به اندازه بسته‌های آذوقه اهمیت دارد.

در این جلسه همچنین مصوب شد با همکاری فرمانداری و دانشگاه علوم پزشکی و با استفاده از ظرفیت‌های هلال احمر طرح غربالگری با استفاده از تب سنج در روستاها انجام شود.

وی گفت: با تشخیص زود هنگام یک فرد مبتلا از حجم بالایی از ابتلا جلوگیری می‌شود.

ستاد مبارزه با کرونا مصوب کرد تا زمان عادی شدن شرایط هیچ یک از دستگاه‌ها اقدام به برگزاری مراسم افتتاحیه پروژه‌ها نکنند.

استاندار بوشهر گفت: بازدید از پروژه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی مانعی ندارد.

تعطبلی پیست موتور سواری تنگک یکی دیگر از مصوبات ستاد مبارزه با کرونا بود و شهردار بوشهر مکلف به اجرای این مصوبه شد.

گراوند به فعالیت متکدیان در سطح شهر اشاره کرد و از پلیس و اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی خواست تا با این مورد با جدیت بازدید و برخود شود و در صورت لزوم اتباع خارجی که اقدام به تکدی گری در این شرایط می‌کنند طرد شوند.

استاندار بوشهر گفت: در حال حاضر تصمیمی برای بازگشایی مراکز مذهبی گرفته نشده است و امکان برگزاری تجمع ها وجود ندارد.

در این جلسه همچنین مصوب شد مراکز ساخت ماسک به صورت روزانه توسط مرکز بهداشت و یا بسیج بازدید و بررسی شود.

گراوند گفت: همه این کانون های جمعیتی باید بررسی و تب سنجی شود و در صورتی که امکان بازدید روزانه یک مرکز تولید ماسک وجود ندارد باید تعطیل شود.

استاندار بوشهر همچنین از دانشگاه علوم پزشکی و جهاد دانشگاهی خواست تا امکان تولید ماسک قابل شستشو را بررسی کنند تا در صورت تایید، تولید این گونه ماسک ها با همکاری اتاق اصناف آغاز شود.

وی گفت: تولید ماسک قابل شستشو کمک بسیاری به خانواده های با درامد پایین خواهد کرد که توان خرید روزانه ماسک را ندارند.

گراوند به ساخت بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی بوشهر اشاره کرد و گفت: در صورتی که این بیمارستان آماده و تجهیز شود می‌توانیم از این ظرفیت برای فصل‌های پاییز و زمستان استفاده کنیم که قطعا بسیاری از دغدغه ها را  کاهش خواهد داد.

وی بوشهر افزود: در صورت آماده شدن این بیمارستان ساخت آن درمدت ۳ سال به اتمام رسیده است این درحالی است که ساخت طرح های بیمارستانی به طور معمول بیش از دو برابر این مدت بوده است.

گراوند همچنین با تشکر از همکاری مردم، از آنان خواست در صورت مشاهده علائم کرونا در خود هر چه زودتر برای انجام بررسی و تست دهی مراجعه کنند چرا که در مراحل اولیه بیماری امکان بازیابی سلامتی بسیار بیشتر است در حالی در مراحل پیشرفت بیماری ممکن است نتوانیم از آن به سلامت گذر کنیم.

وی یادآورشد: اگر امروز وضعیت استان بوشهر به نسبت سایر استانها از نظر شمار مبتلایان به بیماری کرونا بهتر است اول بخاطر همراهی مردم بوده است و نیازمند ادامه این همراهی هستیم .

استاندار بوشهر اضافه کرد: تنها داروی شفا بخش مبارزه با کرونا خودمراقبتی و رعایت پروتکل های بهداشتی است .

گراوند بااشاره به اینکه برخی موضع گیری ها در فضای مجازی مقابل جهادگران عرصه سلامت صحیح نیست گفت: یکی از مشکلات بدتر از ویروس کرونا ایجاد نگرانی بین مردم است برهمین اساس افراد با هر نیتی اگر ذهن مردم را درگیر کنند باید با همکاری دستگاه قضایی به صورت خارج از نوبت با متخلفان برخورد شود.

استاندار بوشهر اظهارداشت: رسانه ها در کنار کادر درمانی حضور موثر داشته اند و باعث اتفاقات مثبت و رضایت مندی مردم شده اند و در تکمیل این تلاش ها برای فرهنگ سازی خودمراقبتی نیز کماکان نقش آفرینی کنند.

گراوند گفت: طرح غربالگری تمام روستاهای استان بوشهر با کمک فرمانداری ، جمعیت هلال احمر و دانشگاه برای تب سنجی ساکنان انجام شود.

وی افزود:گشایش برخی اماکن مذهبی فعلا در حد لیست است و اگر چنین امری بخواهد انجام شود با همفکری ستاد مدیریت بیماری کرونا و دانشگاه علوم پزشکی حخواهد بود چرا که سلامت مردم بعنوان یک امر واجب در مقابل امور مستحب ضروری تر است.

وی بااشاره به آمار مبتلایان بیماری کرونا روز گذشته که شمار زیادی از آنها مربوط به یکی از روستاهای بخش مرکزی شهرستان بوشهر است گفت: نباید نگران اعداد بود و باید قدردان تلاش دانشگاه در شناسایی بیماران بود چرا که اگر بیماری دیر تشخیص داده شود معلوم نیست اقدامات درمانی کارساز باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.