مهرداد ستوده روز یکشنبه در نشست بررسی وضعیت مناطق نمونه گردشگردی استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه امسال دولت با مشکلات اقتصادی مواجه است سیاست حوزه عمرانی استانداری بوشهر بر این است که تکیه اصلی به بخش خصوصی و فعالیت این حوزه باشد.
وی بیان کرد: در ۲ سال گذشته به مناطق گردشگری و ایجاد فضاهای تفریحی توریستی استان بوشهر توجه ویژه‌ای شده‌است.
ستوده ادامه داد: پیش از این محدوده و مساحت مناطق نمونه گردشگری که در قالب منطقه و دهکده‌های گردشگری تدوین شده و دارای مصوبه دولت با قدمت یک دهه است، مشخص نشده بود.
وی عنوان کرد: در این ارتباط تلاش شده با همکاری دستگاه‌های ذیربط محدوده و مساحت مناطق نمونه گردشگری از جمله دل‌آرام که دارای مصوبه دولت است،  مشخص شود.
ستوده ادامه داد: با برنامه ریزی صورت گرفته اراضی دولتی اطراف مناطق نمونه گردشگری دارای کاربری تفریحی و توریستی می‌شود. 
وی گفت: در این ارتباط بزودی فراخوان جذب سرمایه‌گذار در مناطق نمونه و دهکده‌های گردشگری استان بوشهر منتشر می‌شود.
ستوده با دعوت از مردم استان بوشهر به سرمایه‌گذاری در مناطق گردشگری عنوان کرد: اولویت اصلی همکاری شرکت‌ها و افراد بومی مناطق گردشگری در امر سرمایه‌گذاری است  و دراین  ارتباط  افرادی که تمکن مالی و تمایل به سرمایه‌گذاری در مناطق گردشگری دارند در فراخوان شرکت و  با خلاقیت زمینه رشد و توسعه مناطق نمونه گردشگری را فراهم کنند.
وی گفت: با فعال شدن مناطق نمونه گردشگری استان بوشهر زمینه ایجاد فرصت‌های اشتغال‌زایی ایجاد می‌شود.
ستوده ادامه داد: با فعال شدن مناطق نمونه گردشگری، بیش از پیش استان بوشهر بویژه بنادر این استان به عنوان مقصد اصلی گردشگران معرفی و به عنوان مرکز تفریحی و تجاری در کشور مورد توجه قرار می‌گیرد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر طبیعت استان را ویژه و با قابلیت‌های مهم تفریحی توریستی دانست و بیان کرد: ساحل زیبا و بکر خلیج فارس در استان بوشهر ظرفیت‌های مهم و ویژه‌ای در عرصه تفریحی توریستی  فراهم کرده و آینده صنعت توریست با اقدام‌های در حال انجام، روشن است.
وی افزود: در این زمینه همکاری کارشناسان و متخصصان برای ارائه نقطه نظرات در صنعت توریست استان بوشهر حائز اهمیتی ویژه است.
ستوده اظهار داشت: لازم است  مردم از نقطه نظرات خود در زمینه این صنعت ما را محروم نکنند زیرا اعتقاد داریم با همفکری مردم، سازمان‌های مردم نهاد و فعالان حوزه گردشگری و زیست محیطی، می‌توان بهترین نتایج را کسب کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.