حمید رضا علم روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان کالا شامل محصولات کشاورزی ، برنج ، پتروشیمی و سیمان در قالب ۴۴۲هزارو ۹۸۹ سفر بار جابجا شد که نسبت به مدت مشابه شش درصد رشد دارد.

وی یادآورشد:  فروردین ماه امسال نیز  ۲۵هزار و ۸۵۹ فقره بار به میزان ۳۶۷هزار و ۸۶۹ تن بار شامل کالاهای اساسی، فرآورده‌های کشاورزی، سیمان، سوخت و محصولات پتروشیمی در این استان حمل شده‌است.

علم اضافه کرد: پارسال در این مدت ۵۴۵هزارو ۴۱۱ تن در قالب ۳۶هزارو ۱۲۶ سفر توسط ناوگان حمل و نقل استان بوشهر جابجا شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: از سال ۹۷تا ۹۸ تعداد ۲۸هزار حلقه لاستیک بین رانندگان این استان توزیع شد.

وی افزود: در راستای تسهیل امور رانندگان سامانه ای برای ثبت درخواست راه اندازی شده است و نیاز به مراجعه حضوری رانندگان به این اداره کل نیست.

علم ادامه داد:  جابه جایی کالا و بار براساس رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و شیوع ویروس کرونا مشکل و محدودیتی در این بخش این استان ایجاد نکرده‌است.

وی اظهارداشت:برای مقابله با شیوع ویروس کرونا  یکهزار بسته بهداشتی شامل ماسک، ژل، دست‌کش و دستمال کاغذی در اختیار رانندگان قرار گرفته است.

علم ادامه داد: با توجه به اینکه کار برداشت گندم ازمزرعه‌های استان بوشهر در دست اجرا است با همت کامیون‌داران این کار بخوبی انجام و گندم تولیدی راهی سیلوها می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهرگفت: مقداری گندم هم از سیلوی بندر امام به سیلوی بوشهر حمل و تحویل شد.

علم بیان کرد: عمده کالاهای اساسی مصرفی در استان بوشهر از طریق استان های دیگر وارد می شود و فقط برنج از طریق گمرگ بوشهر ترخیص می شود که این اداره کل متولی ارسال به سایر مناطق کشور است.

وی گفت: همچنین موز نیز از طریق گمرک بوشهر ترخیص می شود و به همراه برنج با رعایت پروتکل های بهداشتی  به سایر نقاط کشور ارسال می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.