دکتر سعید کشمیری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به فوت شماری از هم وطنان در یکی از استان های همجوار بر اثر مصرف الکل افزود: ممکن است الکل‌های موجود در بازار متانول‌هایی باشند که با وایتکس بی رنگ شده باشند.

وی بیان کرد: شهروندان در زمان تهیه الکل باید  خیلی دقت کنند و این مایه  را  از داروخانه  معتبر تهیه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: الکل صنعتی به هیچ وجه به درد ضد عفونی نمی‌خورد فقط الکل طبی آن هم از جای معتبر تهیه شد.

وی تاکید کرد: مصرف الکل خطر جانی دارد و ممکن است فرد را کور و کلیه او را از کار بیندازد و وارد کما کند.

کشمیری خطاب به شهروندان بوشهری اضافه کرد: به هیج وجه از الکل به عنوان درمان و خوارکی استفاده نکنید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در استان باید زنجیره انتقال قطع شود در همین راستا ضمن رعایت بهداشت فردی باید از حضور در تجمع ها خودداری شود.

 وی ادامه داد: از مردم می‌خواهیم اصول بهداشتی را رعایت و از حضور در تجمع ها خودداری کنند حتی مراسم ترحیم را کاهش و به تشییع جنازه بسنده کنند.

کشمیری گفت:  مردم رفت وآمدها  را کم کنند، از تجمع خودداری، فاصله را رعایت و وارد هرمغازه، خانه، اداره و دفتری که می شوند آن کسی که میزبان است باید الکل و ماده ضد عفونی کننده روی دست افراد  بریزد هرچند که مهمترین اصل در این بخش شست و شوی دست ها است.

وی تاکید کرد: بی توجهی ما باعث می شود ویروس وارد بدن شود بنابراین باید دست‌ها را مرتب شست، فاصله ها را رعایت کرد، بیماران بموقع به مراکز درمانی مراجعه و کسانی که در ارتباط با بیماران هستند از ماسک استفاده کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت:مردم درخانه بمانند، سفر نروند و خرید را محدود کنند تا از انتقال ویروس پیشگیری شود.

کشمیری  افزود: مردم باید بیماری را جدی بگیرند و تنها در این صورت است که با رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌ها، زنجیره انتقال ویروس در استان شکسته می‌شود.

دبیرستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: براساس اعلام رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا روز چهارشنبه ۲۱ اسفند ماه شمار افراد دارای ویروس کرونا در این استان بدون افزایش ثابت ماند.

 کشمیری افزود: به این ترتیب تا روز ۲۱ اسفند تعداد افراد دارای ویروس کرونا در استان بوشهر همان ۱۸ نفر است و تاکنون ۲ مورد فوتی به علت ابتلا به ویروس کووید ۱۹ در استان ثبت شده است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.