به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد باقری صبح سه‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: کرونا قبلاً به شکل سارس و مرس بود و هم اکنون با دیواره سلولی شناخته شده‌ی جدید بنام کرونا، جهان را درگیر خود کرده است.

باقری تاکید کرد: درصد مرگ و میر در مرس و سارس بالای ۳۵ درصد بود که در کرونا حدود ۲ درصد است اما شیوع بیش اندازه ویروس بالاست و دلیل آن طول عمر بالای آن است.

وی اظهار داشت: به دلیل وزن بالای ویروس، در هوا معلق نیست و روی سطوح نشسته و قابل روئیت نیست و به راحتی منتقل می‌شود لذا زدن ماسک N۹۵ در فضای باز توجیهی ندارد مگر در مواجهه با بیمار ماسک بزنیم.

رئیس بیمارستان توحید جم تصریح کرد: تا کنون دارویی برای کنترل این ویروس متصور نیست ولی از طریق عدم انتقال، قابل کنترل است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تنها راه، جلوگیری از تجمع انسانی است گفت: از طریق ماندن در خانه از طرف شهروندان امکان پذیر است و از شهروندان خواهشمندیم به پویش در خانه ماندن بپیوندند.

باقری تاکید کرد: فروشگاه‌های شهر جم همچنان به خدمات دهی مشغولند که این موضوع، انتقال ویروس را تشدید می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: به هر میزان کادر پزشکی و مواد بهداشتی داشته باشیم این بیماری قابل کنترل نیست، اما در خانه ماندن مردم بهترین راه جلوگیری از شیوع این ویروس است.

رئیس بیمارستان توحید جم ابراز داشت: به هر میزان که رعایت بهداشتی کنیم ولی در سطح شهر باشیم، در خصوص کنترل بیماری تأثیرگذار نیستیم.

وی افزود: از حضور دست‌فروشان کالا به طور مطلق باید در سطح شهرستان جلوگیری شود.

باقری بیان داشت: هرچند که بیمارستان توحید توانایی بستری بیماران کرونایی را دارد ولی در حال حاضر تنها بیمارستان معین در استان، خلیج فارس است.

وی ابراز امیدواری کرد: بیمارانی که از بیمارستان مرخص می‌شوند، نیاز مجدد نیست به بیمارستان برگردند و روند بررسی وضعیت وی از طریق سیستم ارتباط تلفنی از سوی همکاران ما انجام می‌شود.

این مقام مسئول اذعان کرد: مصلحت درمانی خود را به پزشکان بسپارید و در خصوص تست کرونا اصرار نکنید. این مهم هم از مصرف لوازم پزشکی جلوگیری می‌شود و هم در وقت پرسنل درمانی صرفه‌جویی می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرف ۴۸ ساعت آینده استان بوشهر مجهز به آزمایشگاه بررسی آزمایش کرونا خواهد شد تصریح کرد: مولتی ویتامین، زینک، روی و ویتامین D هیچ تأثیری در خصوص پیشگیری از کرونا ندارد و مردم بی جهت به سمت این دارو نروید.

وی در پایان بار دیگر تاکید کرد: لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده در همه‌جا دیده می‌شود جز داروخانه‌ها که این نقص، تبعات جبران ناپذیری به همراه دارد چرا که فروشندگان سوپر مارکت‌ها اطلاعی از خاصیت این مواد ندارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1377168
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.