امام جمعه کنگان روز دوشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) کنگاناکنون محل رجوع مردم شهرهای مختلف این استان و برخی استان‌های همجوار است که مجموعه عظیم صنعت در این منطقه باید برای تجهیز این مرکز در شرایط اضطراری کنونی همت جدی کند.

حجت الاسلام محمود محمودی افزود: یکی از مصوبات و درخواست‌های جدی شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان حمایت عملی مجموعه صنعت از بیمارستان امام خمینی (ره) است که امیدوارم این مهم با سرعت اجرایی شود.

امام جمعه کنگان با اشاره به شیوع ویروس بیماری کرونا اظهار داشت: فرهنگ سازی برای مقابله با این ویروس خطرناک وظیفه‌ای همگانی و نیازمند عزمی ملی است.

محمودی همچنین بر ضرورت اطلاع رسانی در ارتباط با راه‌های پیشگیری و مبارزه با این ویروس، رعایت مسائل بهداشتی فردی و اجتماعی، همراهی و همکاری با پیشگامان و تلاشگران عرصه بزرگ سلامت و تهیه و تامین ماسک برای مردم تاکید کرد.

وی با اشاره به مصوبه کاهش زمان مجالس ختم بر لزوم همراهی مردم و هیات امنای مساجد و حسینیه‌ها برای تحقق این مصوبه تاکید و از برخی خانواده‌ها در این زمینه تشکر کرد.

فرماندار کنگان نیز با اشاره به جایگاه شورای فرهنگ عمومی گفت: تقویت جبهه انقلاب و شورای فرهنگ عمومی، تقویت سرمایه‌های اجتماعی و استفاده از ظرفیت جوانان در دستور کار شورا قرار گیرد.

سید علی پاکنژاد ضمن تشکر از پزشکان و پرستاران برای اقدامات صورت گرفته در شهرستان در زمینه پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا اظهارداشت: با توجه به خطرهای مواد زاید و ضایعات، هفت کارگاه ضایعاتی در شهرستان تا کنون پلمب شده‌است.

وی در باره کمبود ماسک گفت: ظرف هفته جاری تعدادی ماسک توسط اداره صنعت، معدن و تجارت با اولویت مراکز درمانی بویژه بیمارستان توزیع خواهد شد.

فرماندار کنگان بر ضرورت حمایت صنعت از حوزه درمان با اولویت بیمارستان امام خمینی (ره) تاکید کرد.

وی ضمن تاکید بر همراهی مردم و لزوم مراقبت‌های بهداشتی به موضوع بالا رفتن مصرف آب اشاره و بیان کرد: همه در زمینه مصرف آب صرفه جویی را مبنا قرار دهند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کنگان گفت: با هرگونه تخلف قانونی در زمینه پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بویژه احتکار اقلام بهداشتی برابر قانون برخورد خواهد شد.

سید احمد موسوی پور به مشکل مردم در مراجعه به داروخانه ها اشاره و عنوان کرد: داروخانه‌های شبانه روزی در شهرستان کنگان افزایش و یا شیفت داروخانه‌ها برای ارائه خدمت به مردم افزایش یابد.

رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان گفت: بیمارستان کنگان تنها بیمارستان استان بوشهر است که علاوه بر بخش ویژه بیماری کرونا بخش بستری نیز در آن راه‌اندازی و اکنون ۳۰ تخت مخصوص بیماران کرونایی پیش بینی شده‌است.

دکتر حسن حیدری به مشکلات بیمارستان اشاره و بیان کرد: اکنون این بیمارستان پنج میلیارد ریال اعتبار برای تهیه لباس های مخصوص، ماسک، عینک و برخی اقلام مورد نیاز برای پیشگیری و مبارزه با کرونا نیاز دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه اکنون ۸۰ درصد خدمات بیمارستان کنگان بطور مستقیم و یا غیر مستقیم به حوزه صنعت ارائه می‌شود انتظار است صنعت به قطب درمان جنوب استان و کشور توجه جدی کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان گفت: تاکنون پنج سفره خانه در این شهرستان پلمپ شده‌است.

مهندس خلیل جوکار با تشکر از شهرداری‌ها در ضدعفونی مراکز عمومی افزود: ضد عفونی‌ها تا ۲۴ ساعت جواب می‌دهد و انتظار است در این حوزه اقدامات لازم توسعه یابد.

وی گفت: آموزش پرسنل مراکز درمانی و بهداشتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی در ادارات و مراکز عمومی و جاهای پر تردد، تهیه و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در مراکز بهداشتی و درمانی، توزیع تراکت و بروشور، استقرار یک نیرو در اداره بندر، تشدید نظارت بهداشتی بر رستوران‌ها ، نانوایی‌ها، مراکز عرضه مواد غذایی‌، تشکیل شورای سلامت‌، مکاتبات اداری و مانند آن از مهمترین اقدامات شبکه بهداشت و درمان ظرف چند روز گذشته بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان کنگان افزود: خود قرنطینه کردن یکی از مهمترین راه‌های مبارزه با کرونا است.

رضا مختارزاده افزود: در کنار رعایت مسائل بهداشتی و هشدارهای لازم بایستی روحیه امید و نشاط را در مردم بالا برد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.