پدرام الوندی روز یکشنبه در نشست با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد استان بوشهر افزود: این اقدام در گام نخست از سایت استانی ایرنا در بوشهر آغاز و به سایر استان‌های کشور تعمیم داده می‌شود.

الوندی اضافه کرد: هم رسانه‌ها و هم سازمان‌های مردم نهاد وظیفه دیده‌بانی را بر عهده دارند که با توجه به مسائل هر استان به سراغ آنها رفته و با پیگیریو اطلاع‌رسانی باید تلاش کنندبرای برطرف کردن این نقاط ضعف اقدام کنند. 

وی یادآور شد: ایرنا به عنوان رسانه‌ای که به اندازه کافی با دولت در پیوند است تلاش می‌کند با برنامه‌ریزی منسجم و دائمی با تشکل‌های غیردولتی ارتباط برقرار و فضای جدیدتری را تجربه کند. 

وی یادآور شد: به دلیل همین ویژگی مشترک دیده‌بانی، اشتراک منافع بین روزنامه‌نگاران و کنش‌گران عرصه‌های مختلف جامعه وجود دارد برهمین اساس روزنامه‌نگاران خیلی خوب کنش‌گر حوزه‌های مختلف می‌شوند.

الوندی ازمسئولان تشکل‌های غیردولتی استان بوشهر خواست تا سازمان‌های مردم نهاد برای انتشار فعالیت‌ها و ارائه گزارش‌های تحلیلی و انتقادی خود باید به کمک خبرگزاری بشتابند.

الوندی با اشاره به بسط اخبار جعلی گفت: رسالت و کارکرد خبر جعلی، فریب جمعی است و اینگونه اخبار صورت مساله‌ها را عوض می‌کند و وقتی صورت مساله‌ها تغییر کرد راه‌حل‌ها نیز عوض می‌شود و تصویری از یک منطقه به نمایش گذاشته می‌شود که مسائل استان درآن قالب تصویری که در تلگرام و اینستاگرام از آن خلاصه می‌شود، دیده شده و کسی تصویر واقعی را نمی‌شناسد.

معاون خبر ایرنا گفت: در زمان حاضر فضای شبکه‌های اجتماعی گم کردن مساله‌های اصلی و کلیدی و حرکت به سمت تصویرهایی است که طراحان اخبار جعلی آن را به تصویر می‌کشند.

الوندی اضافه کرد: مساله کلیدی که می‌تواند ما را به عنوان خبرگزاری رسمی دولت نجات دهد وصل شدن به آنجاهایی است که روی مسائل استان‌ها کار می‌کنند به همین دلیل است که ما از تشکل‌های غیردولتی کمک می‌خواهیم.

وی ادامه داد: در این ارتباط از هر امکانی که در خبرگزاری جمهوری اسلامی داشته باشیم برای کمک به انتشار مطالب سازمان‌های مردم نهاد استفاده می‌شود.

معاون خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: به همین منظور علاوه بر اختصاص صفحه ویژه در خروجی سایت‌های استانی ایرنا یک گروه واتساپی نیز برای خبرها و فعالیت‌های این تشکل‌ها از سوی رئیسان مراکز ایرنا در استان‌ها  ساخته می‌شود که اولین آن در بوشهر راه‌اندازی خواهد شد.

الوندی تاکید کرد: گزارش‌های انتقادی سازمان‌های مردم نهاد و مسائلی که دغدغه این تشکل‌ها است بدون ملاحظه هیچ یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی پوشش داده و منتشر می‌شود.

الوندی در باره جهانی کردن فعالیت‌های سازمان های مردم نهاد اظهارداشت: در زمان حاضر ایرنا اخبار را به ۹ زبان منتشر می‌کند و می‌توان با استفاده از این ظرفیت فعالیت شاخص سمن‌ها را با هدف جذب توریست به زبان‌های مختلف ترجمه و روی سایت‌های غیرفارسی انتشار داد.

وی تاکید کرد: با استفاده از مطالبی که سازمان‌های مردم نهاد ارائه می‌کنند گزارش‌های انتقادی بویژه در حوزه محیط زیست که مساله آنها مردم، نسل آینده و حفظ میراث کشور است، منتشر می‌شود.

وی تاکید کرد: پشت همه این اتفاق‌های منفی و مثبت از جمله مشکلات محیط زیست زندگی در جریان است و بازهم کسانی هستند که درخت می‌کارند، اقدام به پاکسازی محیط زیست می‌کنند، انسان‌ها را از اعتیاد نجات می‌دهند، کاریابی و تسهیل‌گری می‌کنند.

الوندی ادامه داد: ما نیز می‌توانیم با اطلاع رسانی تسهیل‌گری کنیم تا از این طریق این ایده‌ها به خواست عمومی تبدیل شود حتی اگر نتوانیم همه گزارش‌ها را کار کنیم اما می‌توانیم با افزایش آگاهی افراد بیشتری را به تشکل‌های غیردولتی نزدیک کنیم.

وی تاکید کرد: افزایش آگاهی جامعه باعث تغییر نگرش و رفتار می‌شود و انسان‌های بیشتری را درگیر و دغدغه‌دار نسبت به محیط زیست و سایر بخش‌های دیگر می‌کند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.