آیت الله سید احمد خاتمی روز دوشنبه در نشست بصیرتی با حوزویان استان بوشهر افزود: دغدغه رهبرمعظم انقلاب و تمام مراجع تقلید تامین معیشت آبرومندانه طلبه‌هاست و به فکر این هستیم تا تغذیه طلبه‌ها آبرومندانه و وجهش نیز تامین شود.

وی بیان کرد: تشکیلات حوزه‌های علمیه در سراسر کشور هزینه‌بر است و وضعیت بد اقتصادی سبب شده تمام برنامه‌های غیردرسی و بحث تعطیل شوند با این وجود طلبه‌ها با امید و علاقه در این مراکز علمی مشغول به تحصیل هستند.

خاتمی ادامه داد: حوزه باید دین را بدانند چراکه نخستین ماموریت حوزه‌ها شناخت دین است.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: در سطح یک حوزه‌های علمیه مهارت‌های لازم ارائه نمی‌شود چرا که اگر طلبه در این سطح از ادامه تحصیل انصراف داد باید بتوان به اندازه طلبه سطح یک از وی بهره‌برداری کرد.

خاتمی ادامه داد: در این رابطه تحول در کتاب‌های حوزه علمیه به طور جدی در دستور کار قرار گرفته با این وجود تا آمدن کتاب‌های جدید باید کتاب‌های موجود خوانده شوند.

وی تاکید کرد: تحول در حوزه‌های علمیه از رهگذر درست درس خواندن حاصل می‌شود که باید به این مهم توجه جدی شود. 

خاتمی گفت: خروجی‌ حوزه‌های علمیه باید طلبه‌های عالم و مسلط به کار باشد تا اگر در محافل و مراسمی حاضر شدند بتوانند به‌ نحو مطلوبی  مسائل شرعی و احادیث را ارائه کنند.

وی تاکید کرد: طلبه‌ها در چشم انداز خود باید قله‌های علمی را ببیند چراکه رسیدن به مقام‌های علمی برای آنان شدنی است و  درمدرسه‌های علمیه باید اسلام‌شناسانی پرورانده شود که بتوانند دین را به جامعه، خانواده و حکومت ببرند.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: خارج کردن دین از صحنه، هدف اصلی دشمنان است که فتنه‌های ۷۸، ۸۸ و حتی اغتشاش‌های آبان ماه امسال نیز با همین هدف ایجاد شد.

خاتمی ادامه داد: ماموریت حوزه‌های علمیه حفظ نظام اسلامی است و طلبه‌ها باید مراقب باشند تا به دام خطر بی‌تفاوتی نیفتند.

وی افزود: حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ جلوه دیگری از حمایت مردم از انقلاب اسلامی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.