سید حسین حسینی محمدی روز دوشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر افزود: در سال جاری از مجموع ۳۱ درخواست ثبت شده برای دریافت تسهیلات رونق تولید مربوط به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ۲۹ مورد تصویب و ۶۸۹ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: از ۶۳ درخواست دریافت تسهیلات رونق تولید مربوط به سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر نیز تسهیلات مورد نیاز ۳۹ متقاضی به ارزش ۷۱۸  میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است.

استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم تسریع در روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان بوشهر بر ضرورت سرعت بخشی در پاسخگویی به استعلام های سرمایه‌گذاران تاکید کرد.

عبدالکریم گراوند افزود: نظام اداری ما مشکلات بسیار زیادی داشته و استعلام‌های زیادی روی هم انباشت می‌شوند.

وی تاکید کرد: دلیلی ندارد که استعلام‌ها ۱۵ روز یا چند ماه طول بکشد بلکه استعلام‌ها باید هرچه سریع‌تر پاسخ داده شوند.

گراوند ادامه داد: همچنین  باید تلاش شود تا تسهیلات مورد نیاز برای بخش تولید با سهولت در اختیار متقاضیان قرار گیرد که بانک‌ها نیز باید در این زمینه همکاری کنند.

استاندار بوشهر بیان کرد: از واحدهای تولیدی که باعث رونق و تولید در استان می‌شوند حمایت و محصول تولیدی آنها خریداری شود تا بتوانند اقساط خود را پرداخت کنند و تولید را ادامه دهند.

وی افزود: همه مدیران باید در زمینه تسریع در کار مردم و توسعه سرمایه‌گذاری قدم بردارند و در حوزه خدمت به مردم کوتاهی هر مدیر برابر با کناره‌گیری است.

گراوند تاکید کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گلخانه است و امسال تعهد احداث ۳۰۰ هکتار گلخانه داریم که باید تلاش شود تا سرعت بیشتری به کار بدهیم و بتوانیم این میزان تعهد را اجرا کنیم.

وی گفت: در حوزه توسعه گلخانه‌ای و طرح‌های شیلاتی باید هرچه سریع‌تر نسبت به استعلام‌ها پاسخ داده شود تا سرمایه‌گذاران این حوزه دچار سردرگمی نشوند.

گراوند افزود: مردم از وضعیت سیستم اداری گله‌مند هستند که این نشان از نیاز جدی به سرعت بخشی در روند فعالیت دستگاه‌های اجرایی است.

۷۲۱۲/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.