رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر عنوان کرد: هدف جهاد دانشگاهی ایجاد خودباوری در نسل جوان و دانشگاهی و ارتقا هویت ایرانی و اسلامی است و در این راستا تلاش گسترده ای را در حوزه های مختلف انجام می دهد.


به گزارش ایسنا منطقه بوشهر، علی احمدی زاده در نشست مطبوعاتی به مناسبت سی و نهمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی بوشهر در راستای توانمندسازی نیروهای بومی تلاش هایی داشته که ایجاد 2 هزار شغل از زمان آغاز فعالیت این نهاد در استان از جمله فعالیت های قابل توجه آن بوده است.


وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای رسانه و تبریک روز خبرنگار عنوان کرد: نقش مهم رسانه در توسعه استان و کشور غیرقابل انکار و تلاش شما خبرنگاران در راستای انعکاس وقایع و حل مشکلات قابل تحسین است.


رییس جهاد دانشگاهی بوشهر با تشریح نقش مهم جهاد دانشگاهی بیان‌ کرد: برگزاری دوره های آموزشی مدارس ابتدایی، توانمندسازی نیروهای بومی پارس جنوبی، راه اندازی مرکز افکار سنجی، راه اندازی خبرگزاری ایسنا منطقه بوشهر، ایجاد مرکز سلول های بنیادی در استان، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی توسعه نوین مشاغل خانگی بخشی از فعالیت های مهم  این مرکز در استان بوده است که البته هنوز اهداف مهم دیگری نیز هستیم و در راه تحقق آنها نهایت تلاش خود را انجام خواهیم داد. تحقق این اهداف، حمایت مسئولان استانی را می طلبد.


احمدی زاده با تاکید بر استفاده از نیروهای جوان در این مرکز اظهار کرد: در حال حاضر ما جوانترین ارگان استان هستیم و نیروهای ما متولدین دهه ۶۰ و یا ۷۰ هستند که این امر مورد توجه رهبر انقلاب نیز بوده است.


وی افزود: جهاد دانشگاهی از نهادهایی است که می تواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تاثیرگذار باشد، این نهاد انقلابی با تکیه بر نیروهای جهادی و به خصوص جوان متخصص خود توانسته گام های موثری در پیشرفت های علمی و پژوهشی استان بردارد و امید است از این پس نیز در مسیر تحقق آرمان های اصیل انقلاب اسلامی حرکت کند.


هدف جهاد دانشگاهی ایجاد خودباوری در نسل جوان و دانشگاهی است


رییس جهاد دانشگاهی بوشهر عنوان کرد: جهاد دانشگاهی با اهداف والای خود و با توجه و عبرت گرفتن از گذشته و امید به آینده و تجربه اندوزی می تواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و عمل به منویات مقام معظم رهبری گام‌های اساسی بردارد.


علی احمدی زاده تصریح کرد: اظهار لطف مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه سراسر در تیرماه سال جاری به جهاددانشگاهی و خطاب به مجموعه ای جوان و ‌توانمند و‌ خودباور مسئولیت ما را سنگین تر نمود‌ و باید با تمام توان در راه رسیدن به انتظار معظم له و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تلاش کنیم. جهاد دانشگاهی از اساس نهادی انقلابی و فرهنگی بوده و هدفش ایجاد خودباوری در نسل جوان و دانشگاهی و ارتقا هویت ایرانی و اسلامی است.


وی خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی بوشهر از راه‌های مختلفی از جمله الگوسازی و ساختارسازی فرهنگی به دنبال رسیدن به این هدف است و در این راستا خبرگزاری ایسنا را در جهت توسعه استان در فضای مجازی و معرفی هر چه بیشتر استان راه اندازی کردیم.


رییس جهاد دانشگاهی بوشهر ادامه داد: در حوزه قرآنی، خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) را در آینده ای نزدیک در استان تاسیس خواهیم کرد و به دنبال فعالیت های پژوهشی در قرآن در قالب مرکز رشد فناورانه هستیم. 


احمدی زاده تاکید کرد: افکارسنجی یکی دیگر از فعالیت‌های جهاددانشگاهی است که به پژوهش‌های مختلف می‌پردازد، همچنین در حوزه علم و فناوری حرکت در مسیر علم داریم و در حوزه سلول‌های بنیادی و ژنتیک و آبزیان و انرژی خورشیدی و محیط زیست ورود کرده ایم.


وی بیان کرد: مهندسی پیشرفت و فناوری نیز از ابتدای فعالیت در دستور کار جهاددانشگاهی بوشهر قرار دارد، و به دنبال کسب دانش فنی تولید بچه ماهی سی باس و تولید ارتمیا هستیم.

تیم جوان ما بر این باور رسیده است که تولید علم باید به فناوری تبدیل شود


رییس جهاد دانشگاهی استان بوشهر تاکید کرد: اغلب فعالیت‌های مجموعه به گونه‌ای است که برای اولین بار در استان یا کشور در حال اتفاق است چرا که ما معتقدیم اگر کار فناورانه انجام شده نیاز نیست دوباره آن را تکرار کنیم.


علی احمدی زاده بیان کرد: جهاددانشگاهی بوشهر در حوزه نفت و گاز نیز وارد شده و در سال قبل توانمندسازی ‌‌و آموزش ۳۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی جهت اشتغال در پارس جنوبی را با توجه به استانداردهای بین المللی نفت تدوین و به سرانجام رساندیم.


وی یادآور شد: تیم جوان ما معتقد است و بر این باور رسیده ایم که تولید علم باید به فناوری تبدیل شود، و همچنین تجاری‌سازی فناوری‌ها را نیز باید پیگیری کنیم.


رییس جهاد دانشگاهی بوشهر افزود: در بخش آموزش تخصصی نیز وارد شدیم به طوری که با دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش همکاری می‌کنیم، ما معتقدیم دانشجویان باید بعد از آموزش وارد عرصه کار شوند.  در مراکز کوتاه مدت آموزش تخصصی به دنبال افزایش مهارت و ایجاد اشتغال هستیم، کارآفرینی برای ما دارای اهمیت است و شعار جهاددانشگاهی این است که هر دانشجو باید کارآفرین باشد.


شناسایی استعدادهای حوزه اشتغال خانگی در قالب یک روش نوین


علی احمدی زاده تصریح کرد: ایجاد اشتغال خانگی با روش نوین از دیگر برنامه‌های جهاددانشگاهی بوشهر است به طوری که استعدادهای حوزه اشتغال خانگی را شناسایی می‌کنیم، تا پس از آموزش با کمک وزارت کار زمینه ورود به بازار کار را فراهم ‌کنیم.


وی اضافه کرد: در حال حاضر برای اجرای این طرح استان بوشهر در پایلوت اولیه ۱۵۰ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش قرار داده شده که جهت افزایش این آمار نیاز به بودجه استانی داریم.


بومی‌سازی علم و پیشرفت براساس مبانی دینی و فرهنگ جهادی


این مقام مسئول تاکید کرد: یکی از اهداف جهاددانشگاهی بومی‌سازی علم و پیشرفت براساس مبانی دینی است، و ما تلاش داریم بر اساس فرهنگ جهادی بومی سازی انجام شود.


احمدی زاده با اشاره به تدوین و اجرای پروژه کتاب eight  گفت: این پروژه کار شاخص جهاددانشگاهی است که از مطالبات مقام معظم رهبری بوده است.


رییس جهاد دانشگاهی بوشهر عنوان کرد: سال ۱۳۹۲ مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از این مساله گله کردند که غربی‌ها از طریق آموزش زبان انگلیسی به دنبال ترویج فرهنگ غرب هستند و جهاددانشگاهی برای تهیه کتاب انگلیسی منطبق با فرهنگ ایرانی و اسلامی اعلام آمادگی کرد و خوشبختانه امروز ۸جلد از این کتاب با نام eight طراحی شده است، نام این کتاب برگرفته از امام رضا (ع) است و به یقین می‌تواند منبع ارزنده‌ای برای ایران و سایر کشورهای اسلامی باشد.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.