حجت الاسلام عبدالحمید خدری روز دوشنبه در جلسه تبیین برنامه عملیاتی توسعه فراگیر در فرمانداری گناوه افزود: درحالی که بزرگترین طرح شهرک شیلاتی کشور در رودشور  گناوه است به ۳ نفر بومی داده نشده و به افرادی از دیگر شهرهای کشور واگذار شده است.

وی اظهار داشت: این موضوع را به مدیرکل شیلات استان بوشهر ابراز کردم که لیست واگذاری‌ها به افراد را ملاحظه و بررسی کند که به چه تعداد بومی واگذار شده است.

وی ادامه داد: در شهرستان دیلم یک طرح آبزی پروری که به ۲۰ نفر اولیه واگذار شده بود به یک کارشناس ارشد پرورش میگو  که مراجعه و ثبت نام  و بیکار و تحصیلاتش مرتبط با پرورش میگو بود واگذار نشد و به کسان دیگری داده شد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار دارم ظرفیت های موجود از جمله طرح های آبزی پروری به بومی ها واگذار شود و در صورتیکه عملی نشود دردی را دوا نمی‌کند و محرومیت ها چگونه برطرف خواهد شد.

وی بیان کرد: باتوجه به ظرفیت های فراوانی که در شهرستان گناوه وجودارد انتظار دارم برای این شهرستان که به عنوان کمتر توسعه یافته معرفی شده یک چشم انداز یک ساله ترسیم  تا ببینیم چه میزان ظرفیت اشتغال و توسعه و پیشرفت در این منطقه فراهم شده  است.

خدری یکی دیگر از ظرفیت های این بندر را گمرک و اسکله  دانست و گفت: درحالی که بندر و اسکله گناوه طبق قرارداد منعقد شده ۲۵ ساله  در اختیار شرکت خصوصی بندرسازان قرار گرفته و  درآمدهای کلانی داشته باید معلوم شود به تعهدات خود چقدر عمل کرده است.

وی افزود: در این زمینه دوبار نامه کتبی به مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی کشور فرستادم که براساس قرارداد منعقدشده  و تعهدهایی که دارد چند درصد آن انجام شده است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی گفت:  حدود ۱۴ سال از قرارداد منعقد شده با این شرکت می‌گذرد و هم اینک باید کشتی ۴۰ هزار تنی طبق مفاد آن پهلوگیری کند اما این اتفاق نیافتاده است.

وی یادآورشد: این شرکت درآمد برای سرمایه گذار داشته اما هیچ گونه سرمایه گذاری نشده است

خدری گفت: با سرمایه گذار این شرکت صحبت کردم و ابراز داشت مفاد قرارداد طوری است اگر دلم خواست در سال ۲۵ آن را انجام می‌دهم.

وی اظهار داشت: از استاندار بوشهر انتظار دارم که از مدیرکل بندر ودریانوردی این استان بخواهد که این سرمایه‌گذار با درآمدی که داشته  چند درصد از تعهدات خود شامل توسعه اسکله و بندر را عملی کرده و اگر نداده قراردادش را لغو کند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم در مجلس شورای اسلامی افزود:  جاده گناوه – میشان یکی از راه‌های ارتباطی و مهم برای شهرستان گناوه است که ۱۶.۵ کیلومتر آن بازگشایی و ۳۵ کیلومتر آن باقی مانده که امیدواریم هرچه زودتر تکمیل شود.

وی ادامه داد: در این ارتباط با وزیر راه وشهرسازی جلسه‌ای برای رفع مشکلات پیمانکار برگزار شد و  تعهد داد ظرف ۲ سال تا حد آسفالت و بیس به اتمام رسانده و تحویل دهد.

خدری بیانکرد: به اتمام رساندن این طرح که مسافت منطقه را با مرکز کشور و استان فارس نزدیک می‌کند باید در دستور قرار گیرد.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: در ارتباط با بحث واگذاری طرح های پرورش میگو در استان و شهرستان ها یکسری ذهنیات بدی ایجاد شده است.

غلامعباس زنده بودی افزود: در واگذاری طرح پرورش میگوی دیلم و رودشور گناوه براساس قانون و طبق ضوابط و شرایط انجام شده است.

وی گفت: در این ارتباط دفترچه ثبت نام تنظیم و شرایط و ضوابط به مدیران مربوطه در استانداری و سازمان شیلات ایران ارایه و بررسی شد که اصلاح و به ستاد اقتصاد مقاومتی استان ارائه شد.

زنده بودی اظهار داشت: تصمیم گیرندگان استان بوشهر به شیلات ابلاغ کردند براساس ضوابطی که تعریف و مصوب شده در زمینه آگهی جذب سرمایه گذار اقدام شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: در واگذاری طرح پرورش میگوی دیلم شمالی ۱۰۰ درصد از شهرستان دیلم  است. 

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

۶۱۶۴/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.