به گزارش ایرنا، عبدالکریم گراوند روز چهارشنبه در نشست هیات امنا دانشگاه خلیج فارس بوشهر با حضور قائم مقام وزیر و رئیس مرکز هیات امناهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در این زمینه دانشگاه خلیج فارس به عنوان مادر دانشگاه‌های استان بوشهر نقش مهمی در پیشبرد اهداف پژوهشی و تحقیقاتی در مراکز علمی و آموزشی استان دارد و پژوهش در راس برنامه‌های این دانشگاه باشد.
وی بیان کرد: باتوجه به اهمیت پژوهش در فعالیت های توسعه ای، باید زمینه انجام تحقیقات کاربردی بیشتری در دانشگاه های استان فراهم شود.
گراوند ادامه داد: تعامل و همکاری مراکز علمی با دستگاه های اجرایی می تواند مسیر پیشرفت و توسعه استان را بیش از پیش هموار کند که در این راستا انجام طرح های پژوهشی و تحقیقاتی با همکاری دستگاه‌های اجرایی ضروری است.
وی همچنین با اشاره به تشریح سند راهبردی پژوهشکده خلیج فارس اضافه کرد: این پژوهشکده می تواند با استفاده از محققان و پژوهشگران نخبه، زمینه را برای پیشرفت و توسعه استان بیش از پیش فراهم کند.
استاندار بوشهر گفت: به منظور انجام فعالیت مطلوب پژوهشکده خلیج فارس، باید نشست های کارشناسی با حضور استادان و محققان برگزار و بهترین راهکار برای استفاده از این فرصت برای توسعه پژوهش در استان شناسایی کرد.
در این نشست از خدمات ارزشمند پروفسور مشفقیان نخستین موسس دانشگاه خلیج فارس بوشهر به پاس تلاش های وی در ایجاد دانشکده مهندسی دانشگاه خلیج فارس و پژوهش های مختلف تقدیر شد.
پروفسور مشفقیان 68 ساله فوق دکتری رشته شیمی و در دانشگاه‌های خلیج فارس، دانشگاه شیراز، اوکلاهما (امریکا)، سیدنی (استرالیا)، صنعت نفت (اهواز و آبادان) و قطر تدریس کرده است.
وی نخستین رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر نیز بوده و با توجه به علاقه وافر به این دانشگاه و زادگاهش طرح جایزه‌ای برای حمایت از دانشجویان مستعد دانشگاه را مطرح کرد.
در پی خدمات و تلاش‌های گسترده علمی، آموزشی و پژوهشی پروفسور مشفقیان، به دعوت کمیته علمی سازمان کنفرانس اسلامی، به عضویت این کمیته درآمد و چند سال پیش نیز به عنوان دانشمند برتر جهان اسلام معرفی شد.
در سال 88 هم از وی در آئین نکوداشت هفته بوشهر به عنوان چهره ماندگار تجلیل شد.
7212/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.