به گزارش ایرنا، حمید رضا پناه روز دوشنبه به مناسبت 11 اردیبهشت هفته کار و کارگر در جمع خبرنگاران افزود: با پرداخت این میزان تسهیلات سال گذشته پنج هزارو 585 شغل در استان بوشهر ایجاد شد.
وی بیان کرد: ازاین میزان تسهیلات 200 میلیارد ریال مصوب مشاغل خانگی است که 180 میلیارد ریال آن ابلاغ و 93 درصد پرداخت شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: از مجموع تسهیلات پرداختی یکهزار و 918 میلیارد ریال در بخش کارآفرینی و اشتغال روستایی و 374 میلیارد ریال مربوط به اشتغال فراگیر است.
وی گفت: در زمینه حل اختلاف و مراجع تشخیص تلاش شده خدمات در کمترین زمان به افراد ارائه شود برهمین اساس سال گذشته در مراجع تشخیص ازمجموع ۲ هزار و ۴۸۵ دادخواست ۴۲ درصد منجر به سازش شد.
پناه یادآور شد: در زمان حاضر 2 هزار و ۴۰۰ نفر در استان بوشهر بیمه بیکاری دریافت می‌ کنند.
وی گفت: کارگران جهاد گران خط مقدم تولید هستند و بدون آنها استقلال اقتصادی و تولید در جامعه محقق نمی شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر افزود: با احداث هفت ساختمان اداری در سال گذشته امروز تنها یک شهرستان استان فاقد ساختمان ملکی است که تلاش می شود تا سال 99 تامین شود.
وی یادآور شد: در زمان حاضر هفت پروژه ورزشی در بخش کارگری در شهرستان های دشتستان، دیر، تنگستان، دشتی، گناوه و بوشهر در دست اجراست که پیش بینی می شود تا سال 99 به بهره برداری برسند.
پناه اضافه کرد: سال گذشته 10 هزار بازرسی دراستان بوشهر برای صیانت از حقوق کارگران انجام شده است.
وی افزود: 40 درصد فعالیت ها باید دارای حوادث باشد اما سال گذشته میزان حوادث در فضای کارگری در استان بوشهر22 درصد بود.
رئیس کانون شورای اسلامی کار استان بوشهر گفت: نبود امنیت شغلی و وجود قراردادهای موقت کار از جمله مشکلات صنفی کارگران است.
عباس قاسمی منش افزود: با وجود صنایع بزرگ موجود در استان بوشهر اما 95 درصد نیروهای کارگر استان بوشهر دارای قرارداد موقت کار هستند و هیچ امنیت شغلی ندارند.
وی بیان کرد: استفاده شرکت ها از نیروهای بازنشسته به دلیل مجبور نبودن به پرداخت حق بیمه از دیگر مشکلاتی است که باعث شده نیروهای جوان استان بیکاربمانند.
وی بر ضرورت به روز شدن آموزش های کارگران و تقویت آموزش های فنی و حرفه ای در استان تاکید کرد.
قاسمی منش اضافه کرد: بخش درمان به عنوان ویترین سازمان تامین اجتماعی است با وجود پرداخت حق بیمه اما کمبودهای زیادی در این بخش وجود دارد و خدمات ارائه شده در این بخش مناسب نیست.
وی اظهار داشت: تا زمانی که مشکلات جامعه کارگری و معیشتی این قشر برطرف نشود روحیه ای وجود ندارد که بتوانند از فضاهای ورزشی و سایر موارد دیگر استفاده کنند.
قاسمی منش گفت: به دلیل نبود بازار کار مناسب با وجود تاسیسات عظیم نفت و گاز در استان بوشهر نیروی جوان با اطمینان از آموزش های فنی و حرفه ای استقبال نمی کند.
6047/6043
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.