به گزارش ایرنا، محمد بازیاری روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: پرونده الکترونیکی از برنامه های کلیدی طرح تحول نظام سلامت است که وضعیت سلامت افراد در آن درج و بررسی و اگر در معرض خطر یا ابتلا به بیماری باشد، مراقبت های دوره ای انجام و راهکارهایی برای سلامت در اختیار فرد قرار می گیرد.
وی اظهارداشت: باتوجه به اینکه تامین منابع و امکانات و نیروی انسانی براساس جمعیت گیرنده خدمت تعیین می شود ضرورت دارد کل جمعیت تحت پوشش این طرح به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه افزود: اجرای این طرح در روستاها حدود 100 درصد انجام شده است.
بازیاری از خبرنگاران و مدیران فضاهای مجازی خواست تا نسبت به فواید و مزایای پرونده الکترونیک سلامت اطلاع رسانی لازم کرده تا جمعیت باقیمانده ثبت نام نشده تحت پوشش هر چه سریع تر به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.
وی گفت: طرح تحول سلامت یکی از دستاوردهای بسیار خوب دولت تدبیر و امید است که جهت رفاه حال مردم اجرا و دراین شهرستان نیز فعالیت های ارزنده ای انجام گرفته است.
بازیاری گفت: در طرح تحول نظام سلامت برای همه گروه های سنی بسته های خدمتی تهیه و ارایه می شود.
وی ادامه داد: از سال 96 ارزیابی خدمات ارائه شده در مراکز بهداشتی درمانی توسط وزارت بهداشت و درمان به برنامه های طرح تحول سلامت اضافه شده که هر مراجعه کننده به مراکز بهداشتی درمانی و گرفتن خدمت یک پیامک برای فرد ارسال و میزان رضایتمندی ارزیابی می شود.
وی یادآورشد: این شهرستان در این زمینه با 87/97 درصد مقام اول در استان بوشهر را دارد.
بازیاری به طرح محله سلامت اشاره کرد و افزود: باید از ظرفیت های موجود در یک محله در راستای ترویج فرهنگ سلامت استفاده شود.
وی گفت: بمنظور دسترسی راحت تر مردم به متخصصان ، تعداد آنان افزایش و هم اینک به تخصص های پایه در زمینه زنان، داخلی، اطفال ،جراح عمومی بیش از 2 متخصص ، یک متخصص سونوگرافی زن جهت رفاه اهالی افزوده شده است.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه بیان کرد: در حال حاضر سه مرکز شبانه روزی در این شهرستان فعال است که به زودی 2مرکز دیگر به آن اضافه می شود.
وی افزود: مرکز رادیولوژی شبکه بهداشت و درمان در نوبت عصر و روزهای تعطیل فعال و مطب های کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، طب فیزیکی به مجموعه درمانی شهر اضافه شده است.
بازیاری بیان کرد: نظارت بر داروخانه ها به طور مستمر انجام می شود و مردم مشکل کمبود دارو ندارند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گناوه در خصوص وفور سگ های سرگردان گفت: با توجه به اعلام گزارش های نمونه مثبت هاری در چندمدت اخیر ، مردم باید مراقبت بیشتری کنند و در صورت حیوان گزیدگی به مرکز بهداشت و درمانی سیدالشهدا مراجعه کنند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6045
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.