به گزارش ایرنا، احمد آخوندی روز پنجشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان دیر افزود: تامین سلامت بوفه مدارس برای رشد و تغذیه مناسب کودکان اهمیت بسیاری دارد که باید این مهم بیش از پیش مورد توجه مدیران مدارس قرار گیرد.
وی اظهار داشت: چاقی گریبان بیشتر دانش آموزان را گرفته که از جمله دلایل آن ورزش نکردن و مصرف اقلام ناسالم همچون نوشیدنی‌های مضر و ساندویچ‌های ناسالم است.
وی افزود: خوراکی هایی که در بوفه‌های مدارس عرضه می‌شوند بایددارای پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضا، علامت استاندارد و نام ونشانی کارخانه باشد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به نقش مدیران مدارس گفت: در برخی مدارس به واسطه نظارت مستقیم مدیران از فروش اقلام خوراکی غیرمفید جلوگیری می‌شود.
وی افزود: باید تمهیداتی اندیشیده شود تا تنها اقلام خوراکی سالم دربوفه مدارس در دسترس دانش آموزان در همه مقاطع تحصیلی قرار گیرد و در صورتی که مدیران مدارس اجازه عرضه اقلام خوراکی ناسالم ندهند دیگر شاهد عرضه این اقلام نخواهیم بود.
آخوندی اضافه کرد: والدین نیز باید زمینه تغذیه سالم را فراهم و با توجیه کردن فرزندان آنها را به مصرف خوراکی‌های سالم سوق دهند.
وی گفت: بی‌شک همه افراد بویژه دانش آموزان باید صبحانه کاملی مصرف کنند تا بتوانند بدون خستگی در کلاس درس حضور یابند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: اکنون 624 سفیرسلامت دانش آموزی داریم که نقشی مهم در ارتقا سطح سلامت جامعه بر عهده دارند.
آخوندی به طرح دندان عاری از پوسیدگی اشاره کرد و گفت: این برنامه بسیار خوبی است که در این طرح تلاش می‌کنیم همه دانش آموزان عاری از پوسیدگی دندان شوند.
وی گفت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر تاکنون به بیش از 11 هزار دانش آموز در این شهرستان، خدمات سلامت ارایه داده است.
وی بیان کرد: طرح‌های مکمل‌یاری، پدیکلوزیس، دندان عاری از پوسیدگی، مدارس مروج سلامت، سنجش میزان ید ادرار دانش‌آموزان، وارنیش فلوراید، تغذیه، سفیر سلامت، بهداشت محیط از جمله طرح‌هایی است که با همکاری اداره آموزش و پرورش در مدارس شهرستان دیر در دست اجراست.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: در اجرای طرح مکمل یاری یک میلیارد و 200 میلیون ریال مکمل‌های دارویی خریداری شده است و بطور رایگان بین گروه‌های هدف و دانش آموزان به همراه آموزش‌های لازم، توزیع می‌شود.
وی با بیان اینکه 15 مدرسه در شهرستان دیر به عنوان مدارس مروج سلامت معرفی شده‌اند، گفت: وزارت بهداشت و درمان برنامه‌های گوناگونی برای گروه‌های سنی مختلف در نظر گرفته است تا بتواند به عنوان متولی اصلی حوزه سلامت در کنار سایر نهادها به ارتقای سطح سلامت جامعه کمک کند.
6043/7207
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.