به گزار ش ایرنا، حمیده ماحوزی روز سه شنبه در بازدید از نمایشگاه کتاب کاکی افزود: در عصر حاضر با توجه به گسترش روزافزون فناوری های نوین ارتباطی و اطلاعاتی، یکی از شاخص های توسعه فرهنگی جوامع، در اهمیت دادن به کتاب و افزایش سرانه کتاب خوانی است.
وی ادامه داد: برای رسیدن به توسعه فرهنگی باید به موضوع کتاب و کتاب خوانی و ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه در میان شهروندان بویژه کودکان توجه و اهتمام ویژه ای داشت.
ماحوزی اضافه کرد: در همین نظرگاه، شهرداری ها و مدیریت شهری، نقش و جایگاه انکارناپذیری در این کار ویژه فرهنگی دارند.
وی بیان کرد: در جوامع توسعه یافته یکی از نهادهایی که امروزه از نگاه حوزه تک بعدی و ارائه تسهیلات عمرانی و خدماتی خارج شده و توسعه و ترویج فعالیت فرهنگی و هنری را پیش فرض وظایف خود قرار داده، شهرداری ها هستند.
ماحوزی اضافه کرد: از زحمات شهردار و شورای اسلامی کاکی و سایر دست اندرکاران که در امر ترویج وگسترش فرهنگ کتاب خوانی و ترغیب مردم به مطالعه در این شهر تلاش می کنند؛ تشکر کرد و خواستار ادامه این روند.
وی ادامه داد: از این که فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را از کتابخانه ها به سطح شهر گسترش می دهید حرکت پسندیده ای است و این کار فرهنگی در واقع تلنگری است تا مردم به سوی کتاب و کتاب خوانی جذب شوند.
ماحوزی افزود: امیدواریم این فعالیت ها دستاورد فرهنگی خوبی برای کاکی داشته باشد و امسال در پایتخت کتاب این شهر بدرخشد.
شهردار کاکی بیان کرد: از حضور و توجه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر به کاکی تشکر می کنم.
حبیب پردل صفت افزود: امسال نهادهای مختلفی در کاکی با همکاری هم در توسعه کتاب خوانی فعالیت و همکاری دارند و چنین نمایشگاهی در این سطح برای اولین بار در شهر کاکی برگزار می شود.
بخش کاکی شهرستان دشتی با 25 هزار نفر جمعیت در120 کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
6043/7206
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.